Wonder Woman

Snímek o bájné princezně Amazonek zapadající do rodícího se DC filmového universa byl všemi komiksovými i nekomiksovými fandy velmi dychtivě očekáván. Wonder Woman byla představena již v minulém filmu, coby taková napůl hlavní a napůl vedlejší postava, ale tentokrát se podíváme na její vlastní příběh.

Začátek vyprávění se po pár minutách ze současnosti, které dění propojují s universem, rychle přenese o mnoho mnoho let dříve, na ostrov bájných Amazonek, kde mladá Diana, zatím zcela neznalá svého božského původu, vyrůstá coby princezna až do doby, než na skrytý ostrov proniknou první lidé z okolního světa a přinesou zprávy o právě probíhající první světové válce. Diana věří, že je posláním a povinností Amazonek v boji pomoci, ale když ostatní její názor nesdílí, vydá se na výpravu do světa lidí sama.

Gal Gadot je podle mého názoru naprosto excelentní castingovou volbou – je to přesně ta Wonder Woman, kterou si na filmovém plátně přejeme – tak akorát dimenzovaný kus krásné ženské (konzervativní feministky prominou, bojovníci za genderové rovnosti a jim podobní mě nezajímají), které to s jejími černými vlasy v důmyslně navrženém superhrdinském outfitu, jenž odhaluje právě tak vkusně akorát, aby fantazie každého mužského diváka ochotně dokončila zbytek, opravdu velmi sluší. Jsem prostě jen chlap a nestydím se za to, žalujte mě.

Na vzhledu filmu je trochu znát, že Warneři byli opatrní a do snímku nevkládali až tolik prostředků, jako do předchozího cross-overu mezi Batmanem a Supermanem, nicméně i přes to film vypadá i nyní, po 4 letech, stále výborně. Neměl jsem problém se vzhledem a zpracováním snad jediné scény. Udělat lépe lze samozřejmě kde co, ale nebudeme zas tací puntičkáři.

Ve světle a stínech mých nedávných stále delších a delších zápisků se možná trochu netradičně brzy přesunu rovnou k finálnímu zhodnocení, protože vlastně není zase tolik, o čem psát, co vynášet do nebes, ale ani co kritizovat. Wonder Woman se povedla. Příběh je typický superhrdinský origin, nicméně velmi ozvláštněný tím, že se odehrává v minulosti první světové války, kterou si filmoví tvůrci současnosti aktuálně zas tak často nevolí. Gal Gadot vypadá skvěle, triky vypadají skvěle, prostě vše je tak, jak má být a dokončuje to přípravu půdy pro první skutečnou DC týmovku, která má dorazit hned záhy. Těším se stále více a více!