HALO – season 1

Po přečtení několika výblitků rychlo-znalců na vše na našem nezaslouženě největším česko-slovenském filmovém portále jsem se také pustil do zhlédnutí nového seriálového počinu podle videohry, kterých se na nás nyní, ale i v budoucnu valí docela solidní kopa. Všichni do nich rádi rýpou, kopou, a znalecky je odsuzují protože bé-bů-hůůů nejsou dostatečně podobné videohrám z předlohy, ale zjevně je i přes to velmi rádi sledují, protože slaví komerční úspěchy a v jejich oznamování se televizní a streamovací služby doslova předhánějí.

Tedy HALO. 26. století. Lidstvo rozštěpené vnitřními problémy stojí proti mimozemské alianci zvané Covenant, se kterou se válečným stavem chtějí navzájem zničit. Nepřátelé mají k dispozici silné a neohrožené bojovníky, proti kterým běžní lidští vojáci nemají na bitevním poli šanci, a tak vytvoří super-silné, super-rychlé a super-odolné elitní jednotky s vymazanou pamětí a emocemi, navlečené do moderních obrněných obleků, zvané Sparťan. A řežba může začít.

Seriál samozřejmě nesleduje pouze epické řežby výše zmíněných stran, na to by pravděpodobně nestačil ani pětinásobný rozpočet Prstenů moci, ale také menší osobní dramata pro konflikt více, či méně důležitých postav. Jak moc jsou některé důležité, ukáží až další řady (potvrzenou máme zatím druhou). Za sebe mohu říci, že mi hlavní postavy až na jednu vyjímku (Kwan Ho), celkem příjemně sedly, a vůbec v hlavní roli Master Chiefa – tedy hlavního lidského bijce, který se probouzí z nucené letargie a poslušnosti – se mi Pablo Schreiber moc zalíbil a jeho osud mě poctivě zajímá, stejně jako osudy mnoha dalších.

Audiovizuální zpracování je za mě dalším rozhodně kladným prvkem seriálu, ač je mu vzhledem k ne úplně malému rozpočtu mnohé vyčítáno. Souhlasím. Místy postprocessingu opravdu ujelo docela hodně hloupých detailů, které bohužel zkušenějšímu oku poměrně často překáží v užití si jinak ale poměrně velmi nadprůměrně zpracovaných scén. Nesouhlasím s tím, že je to celkově podprůměrné, to tedy ani náhodou, mnohé moderní filmy by byly rády, kdyby podobné CGI kvality dosáhly. HALO tedy vypadá opravdu moc hezky a pár chybiček jako jsou místy neostré a neplastické výbuchy lze odpustit. Důležité totiž je, že celek vypadá nejen skvěle, ale hlavně i uvěřitelně, není to žádná vyloženě okem nestravitelná papundeklárna. Ozvučení, tedy hlavně to prostorové se za mne také vydařilo dodat v odpovídající kvalitě.

HALO se za mne celkově povedlo. Příběh a děje nejsou dokonalé, ale ani nejsou vůbec špatné, jsem moc zvědav, kam se budou ubírat. O audiu a vizuálu platí doslova a do písmene totéž, takže body plus za velmi vyrovnanou kvalitu všech aspektů, které hodnotím. Ještě se sluší dodat, že jsem nikdy neměl tu čest s předlohou ve formě videohry, ale i kdybych měl, tak brečet nad odlišnostmi nebudu, protože stejně jako jsou kniha a film zcela jiné médium, které nikdy nemůže pojmout stejně budovaný příběh, totéž platí o videohrách a seriálech. V tomto směru se snažím říct, že mi asi nemůže být volnější, jak moc se seriál od hry liší, či neliší, a k zástupům na tomto hrobě truchlících se tedy rozhodně nepřidávám. HALO mě velmi příjemně překvapilo a i když to není žádný vyloženě TOP-strop, další řadu, a doufám, že i řady, si rozhodně nenechám ujít.