Iron Man

iron-manJe tomu již téměř 7 let, co Marvel vypustil do světa superhrdinský film s názvem Iron Man, který nastartoval superhrdinskou zlatou éru. Málokdo tehdy tušil, že tento inovativní a moderní snímek je pouze prvním dílem do skládačky, která nadchne celý svět a přinese studiu Marvel doslova pohádkové příjmy.

Snímek nabízí prakticky vše, co byste od dobrého komiksáku čekali – napraveného a zdravě přidrzlého hrdinu, fantastické technologie, nabušeného záporáka a v neposlední řadě také koňskou dávku humoru. Robert Downey Jr. je asi tou nejlepší možnou volbou pro drzého a sebevědomého miliardáře, který se po svém únosu a věznění rozhodl zcela přehodnotit svůj dosavadní život a zkusit svět místo dosavadního vyzbrojování také trochu zlepšit. V tom mu pomáhá skvělá a starostlivá asistentka Ms. Potts (Gwyneth Paltrow) a zpočátku neodhalený, avšak zrádný partner Obadiah (Jeff Bridges), který se stane hlavním záporákem uzavřeným v obřím a hlavně smrtícím „brnění“.

Audiovizuální stránka je fantastická, při scénách, kdy miliardář Tony Stark coby Iron Man prolétává městem či vesmírem se při dobrém ozvučení tají dech a asi jen málokdo by v tu dobu netoužil být v jeho kůži. Koneckonců po takové hračce, kterou si hlavní hrdina sestrojil v mládí toužil snad každý kluk. A možná nejen v mládí… 🙂 . Skvělá podívaná je doplněna o slušnou dávku originálních vtipů vycházejících především z nezdravého Starkova sebevědomí, cinismu, ale také z místy až roztomilých interakcí mezi ním a jeho stroji.

První Iron Man má zkrátka vše, co by dobrý komiksový film měl mít a to tenkrát ještě nikdo netušil, co se chystá, a s čím vším ještě studio Marvel přijde. Jako zrození jednoho ze zásadních hrdinů pozdějšího týmu Avengers prostě skvělá podívaná.