Arrow – season 3

arrow-season-3Arrow vstoupil do své třetí sezóny s osmdesátkovým hodnocením, což je ve společnosti více než dvacetidílných seriálů výsada jen těch skutečně kvalitních. Jak si vedl dále a dokázal přijít s novými zajímavými zápletkami?

Jelikož nejsem komiksový fanda, tak nemám nejmenší tušení, kolik toho tvůrci seriálu již z předlohy vyčerpali a kolik toho zbývá, ale do třetí sezóny přišli hned s několika zajímavými nápady. Hlavní dějová linka se točí kolem Ligy zabijáků, která začala vystrkovat růžky už v předchozí sezóně a nyní se vrací v plné síle. Arrow pomalu přestává na všechno zlo ve Starling city stačit, a tak se pod tímto označením z jednoho člověka pomalu stává celý tým hrdinů, kteří touží městu pomoci, což rozhodně přidává na zajímavosti.

Seriál se drží osvědčených principů z minula a servíruje nám ve velké míře bojové scény, tentokrát při mnohem větším počtu účastníků, než kdy předtím. Až dosud je vše v naprostém pořádku a kvalita seriálu rozhodně nijak neupadá, ale bohužel je zde mnoho nových negativních vlivů, kterými předchozí sezóny tolik netrpěly. Například dějová linka z Oliverovy minulosti se tentokrát točí kolem Hongkongu, a je extrémně, ale opravdu extrémně nudná a nezáživná. Snad v žádném jiné sezóně jakéhokoliv seriálu jsem nezažil takhle nudné flashbacky. Byly samozřejmě důležité, aby diváka seznámily se vztahem Olivera a postav, které se z minulosti objevili v přítomnosti (stejně jako v předchozích 2 sériích), ale tentokrát to bylo vážně těžce nudné. Také mě začíná silně znervózňovat styl televize CW, která ve všech svých seriálech oživuje postavy jak na běžícím páse, což se mi totálně příčí a seriálu to ohromně škodí – nikdy totiž nemůžete vědět, zda je něčí smrt definitivní, či ne, a díky tomu to úplně postrádá veškeré napětí. Nyní se to projevilo v plné nahotě ve finálových epizodách, které ač se intenzivně snažily a nebyly vůbec špatně vymyšlené, ze mě nevyloudily ani špetku napětí. Divákovi totiž nejenže bylo naprosto jasné, že Oliver ve skutečnosti svou věrnost Lize jen hraje (jen ostatní postavy trapně dělaly z jeho činů totálně nevěrohodné drama), ale také to, že nezemře žádná klíčová postava. Na CW se totiž nikdy tak úplně neumírá.

Shrnuto kolem a kolem, třetí sezóna přinesla několik novinek, rozšířila hru o několik hlavních postav navíc, měla obstojné dějové zápletky, ale oživování postav spolu s šedou a nudnou flashbackovou linkou to potopily zpět a Arrow tak již rozhodně není ničím extra. Stále si však drží nálepku určité kvality a exkluzivity, hlavně díky několika dílům, kde se děj propojil s postavami ze spin-offu Flash. Ale opravdu jenom těsně…