Flash – season 1

flash-season-1Flash je zbrusu novým projektem televizní stanice CW, který vznikl formou spin-offu odtrženého ze druhé sezóny seriálu Arrow. CW si tak vlastně v partnerství s DC Comics začíná pomalu ale jistě tvořit svůj vlastní komiksový svět, který má s největší pravděpodobností jednoho dne spolu s plánovanými filmy od DC konkurovat těžce rozjetému Marvelu.

Nový Flash se snaží hrát na poněkud opačnou notu, než Arrow. Místo pesimistické a temné atmosféry Starling City se děj odehrává v Central City, ve kterém se po nehodě při spuštění obrovského urychlovače částic prohání neštěstím zasažení padouši se superschopnostmi. Místo vážných a zachmuřených tváří uvidíme sympatické mladé herce kypící humorem a vtipnými hláškami. Místo surových pěstních soubojů a tvrdé reality zde hrají větší roli superschopnosti hlavního hrdiny a padouchů a stěží přehlédnutelná nadsázka s nadhledem nad tím vším. Flash má zkrátka komiksovým fandům dát to, čeho se jim u temného Arrowa nedostává a naopak.

Herecké obsazení se velmi povedlo a hlavní hrdina Barry Allen, coby Flash, je bez diskusí velký sympaťák. Jako druhou nejvýraznější postavu seriálu bych označil rozhodně technologického borce a geeka Cisca Ramoneho, který kypí stejným příjemným charakterem a navíc seriál zásobuje skvělými hláškami a nehranou vstřícností. Ani ostatní obsazení nejsou špatná, ale oproti této dvojce nemá nikdo další šanci příliš vyniknout.

Seriálový Flash bude asi poměrně drahým počinem, protože díky mnoha lidem se schopnostmi se musí spoléhat na velké množství drahých počítačových efektů. Zde musím velmi poděkovat televizi CW za to, že to nepodcenila, a že speciální scény zde nevypadají tak komicky jako například u Once Upon a Time, které by se mohlo stát ukázkou nezvládnutí moderních filmových technologií. Zkrátka je vidět, že rozpočet je dostatečný a na seriálové poměry jsou efekty více, než slušné a situace, že by neladily oku se stávají jen velmi zřídka. V tomto ohledu skvělá práce!

Děj a zápletky jsou slabším článkem, vzhledem k třiadvaceti-dílnému formátu seriálu si musíme projít mnoha výplňovými díly, ale tak už to u těchto formátů bývá a všichni jsou na to připraveni. Dobré je, že se scénáristům podařilo i do těchto výplňových dílů vždy vtěsnat alespoň nějaký posun v hlavní lince, za což jim patří palec nahoru. Díky tomu děj slušně graduje a ve finálových dílech dokázal přijít i se slušnou porcí napětí, které už se ve mě jen tak něčemu vyvolat nepovede. Bohužel však musím konstatovat, že úplně poslední epizoda byla pro mě velkým zklamáním, obzvláště proto, jak scénáristé nezvládli hrátky s časovou osou, které ve svém rozuzlení nedávají žádný smysl a popírají sami sebe (ano, mluvím o vymazání Reverse Flashe z časové linky, přičemž se však vůbec nic nestane ostatním postavám a hlavně samotnému Fashovi, jehož rozvoj a osudové okamžiky byly Reversem silně ovlivněny). Tak to bohužel dopadá, když si seriál začne s časem, což je hned po oživování mrtvých a mizerných speciálních efektech na třetím místě nejhorších seriálových kazů v mém seznamu. Celou dobu sledování úvodní sezóny jsem uvažoval o možném osmdesátkovém hodnocení, ale ty nepodařené hrátky s časem a slabé finále tuto možnost bohužel vyřadily ze hry. I přes to je ale nový Flash skvělým a svěžím zážitkem v dnešním komiksovém světě a pro fanoušky Arrowa je to už kvůli několika propojením dějů obou seriálů rozhodně povinnost.