Under The Dome – season 3

under-the-dome-season-3Třetí sezóna tohoto seriálu byla pro mne želízkem naděje v letních časech, protože jediné další letní sci-fi, které sleduji, a sice Defiance, bylo po výtečné třetí řadě zrušeno. Tak tedy zpět pod kupoli!

Hlavní příběhové zápletky předlohy byly loni zcela zjevně vyčerpány a tvůrci se chytají každého stébla, které jim umožní zařídit obyvatelům malého městečka uvězněného Pod Kopulí, co možná největší zkoušku. Test, který si pro ně však připravili do třetí sezóny byl k uzoufání nudný. Nastavovaná kaše z něj byla cítit na hony daleko a ještě ke všemu nebyla osolena, ani jinak dochucena. Scénáristé nám zkrátka představili problém, který by se v předchozích dílech dal vyřešit dvěma, maximálně třemi epizodami a natáhli ho na skřipec takovým způsobem, až z něj vyždímali 13 naprosto nezáživných epizod.

O vizuálním zpracování a speciálních efektech  raději ani nemluvím, protože zkrácený rozpočet byl cítit úplně stejně daleko, jako diletantský příběh. Nejzajímavější a nejoriginálnější efekty jsme mohli spatřit vždy v rekapitulaci minulých epizod, které nám často ukazovaly scény z první řady. Co se týká soundtracku, nejsem si jistý, zda vůbec nějaký byl, žádnou zapamatovatelnou hudbu si neuvědomuji.

Abych to shrnul, skvělý námět a slušný kvalitativní růst předchozích sezón byl letos ze seriálu násilně odtržen a zadupán do země tlupou naprosto neschopných scénáristů a jejich nadřízených, který tento paskvil nechali projít. Počítačová a zvuková postprodukce se toho díla potom pravděpodobně tolik polekala, že neprojevila ani sebemenší snahu o záchranu. Takže tímto způsobem končí nadějná legenda podle předlohy S. Kinga, která se bohužel (nebo naštěští?) další řady už nedočká. Třetí řada byla po slušných prvních dvou obrovským zklamáním a zabitím celého projektu v přesně opačném scénáři, než výše zmíněná Defiance, která se po dvou neslaných a nemastných sezónách dokázala vyšvihnout ke skvělému zakončení. Škoda. Nezbývá než konstatovat, co neříkám přiliš často, a sice, že třetí řada Under The Dome byla totální ztrátou času.

Uděluji 30%