Pokémon – season 1

pokémon-season-1-indigo-leagueV tomto Zápisníku metalového a sci-fi fanouška už jste mohli narazit na ledacos. Četli jste recenze na klasickou hudbu, na perverzní americké komedie, na české podání světových muzikálů, dokonce i na operu a na pražské kulturní akce. Je čas přitvrdit. Chyťte je všechny! Pokémon!

Pokémoni a vše kolem nich jsou pro moji generaci velmi nostalgickou značkou, neboť v době, kdy jsem navštěvoval základní školu, mánie kolem nich v Čechách začala. Všichni jsme o víkendech brzy ráno vstávali na nové díly seriálu, kupovali balíčky sběratelských kartiček, kompletovali je do alb a ve škole slintali za zády šťastnějších spolužáků, jejichž rodiče si mohli dovolit zakoupit Game Boy spolu s první, nebo druhou generací hry.

Jelikož mne nyní zcela pohlitla sběratelská mánie všech produktů od Nintenda, mezi které patří i série špičkových RPG Pokémon, rozhodl jsem si nostalgicky připomenou dětství i shlédnutím seriálu. K mému šoku jsem zjistil, že seriál dosud vychází a že počet řad se nezadržitelně blíží ke dvacítce. Inu, dost řečí, je čas si zrekapitulovat první řadu, na které jsme všichni tolik ujížděli. Pouhých 8 desítek epizod 🙂

Animovaná série Pokémon na diváka už od prvních minut vysílá jasné signály, že je-li vám více, než 12 let, pravděpodobně to nebude podívaná určená právě vám. Ale to bych nebyl já, abych je zcela neignoroval a musel do toho příběhově a vlastně i téměř vším ostatním mělkého rybníčku šlápnout. Děj se věnuje desetiletému chlapci, který se právě stal čerstvým trenérem kapesních tvorů, kteří mezi sebou bojují pomocí nejrůznějších útoků, zvaných pokémoni, a má jediný cíl. Stát se nejlepším a nejslavnějším trenérem světa. Tato cesta samozřejmě ani zdaleka nekončí za hranicemi regionu Kanto, ale první řada se věnuje právě jemu. Hlavní hrdina se svými přáteli tedy putuje napříč regionem, navštěvuje nejrůznější města a porážením místních šampionů získává odznaky, které potřebuje, aby se mohl v závěru sezony zúčastnit pokémonové ligy pro Kanto region. Během svého putování zažívá nejrůznější dobrodružství, ať již ve zmíněných městech, nebo na cestách mezi nimi. Během cestování sbírá cenné zkušenosti a trénuje své vlastní pokémony.

Seriál vzhledem ke svému dětskému zaměření samozřejmě trpí několika výraznými neduhy, jakými jsou například často si odporující tvrzení a poučky o pokémonech, které se objevují napříč celým seriálem a často tvrdí přesný opak toho, co bylo řečeno před 20 díly. Dále je pak velmi těžké na poměrně malé příběhy, které se v jednotlivých epizodách odehrávají vymyslet zápletku a děj odpovídající délky, takže vstupuje do hry snad nejotravnější záležitost celé série, a sice Team Rocket (Rakeťáci), kteří vytrvale epizodu co epizodu přeříkávají své minutu a půl dlouhé intro, jen aby ukrojili něco z času, který musí být zaplněn. S jejich velkým přispěním je děj velmi dětinský a občas je nutné se nad některými naivními myšlenkami pousmát, nebo si během sledování třeba dopsat seminárku.

Abych jen nehanil, pro milovníky původních her nabízí seriál mnoho bonbonků, nad kterými srdce každého z hráčů zaplesá radostí – téměř identický svět je samozřejmostí, ale milé úryvky ze soundtracku a hlavně úžasné znělky během vrcholových soubojů, které dělají hrám čest, jsou rozhodně pádným důvodem, proč si jinak značně nudný a nezajímavý seriál nenechat ujít. Fajn je také to, že i přes svoje dětinskost má seriál obzvlášť v závěru řady, kdy se bojují souboje ligy a když je po všem, velmi slušnou atmosféru, která navnadí na řadu další, věnující se dalším epochám z herního světa. Na závěr ještě musím pochválit fantazii tvůrců, kteří ač nebyli schopni vymyslet zajímavé zápletky a děj, vložili svůj um do zvuků, které pokémoni vydávají, a při kterých v drtivé většině říkají své vlastní jméno nejrůznějšími způsoby.

Uděluji 55%