Big Bang Theory – seasons 9, 10

Je to tady. Big Bang Theory, aktuální král komediálního žánru (minimálně u mě rozhodně), slaví velké výročí. 10 sezón se podaří opravdu jen těm nejlepším z nejlepších a nejskvělejší je na tom to, že příběhy téhle partičky se ještě stále nechýlí ke konci. Ať si kdo chce říká co chce, i přes veškeré haterské výlevy, kterých se během posledních řad objevuje stále více a více, mě to stále neoblomně baví!

Nemohu říci, že by to byl stále ten stejný formát, jako první 3 řady, během kterých se člověk i několikrát za díl přistihl v nekontrolovatelných výbuších smíchu, ale během deseti let se seriál zkrátka chtě nechtě musel vyvinout. Tak, jako dospívají hlavní hrdinové a budují základy svých pevných životních vztahů, dospívá s nimi i celý seriál a mezi ochabující komediální schopnosti vnáší smysluplný dějový vývoj, dospělejší zápletky, ale také významné osobnosti, které se natáčení sem tam zúčastní (např. Stephen Hawking či Elon Musk) a příběh fantasticky oživí.

Další dobrou zprávou je, že tvůrci vyslyšeli prosby fandů a nakrátko sestříhané Penny postupně nechávají dorůst její krásu zpět. Děj se velmi široce rozevřel a tak se často stává, že během jednoho dílu sledujeme dvě a více „zápletek,“ aniž by naši hrdinové spolu kolikrát vůbec přišli do styku. Howard spolu s Berandette založili rodinu a věnují se hnízdění, ke kterému se často přidává Stuart, pomalu se vyvíjející na stálou postavu. Leonard a Penny řeší péči o stále skvělého, i když také vztahově vyvíjejícího se Shledona, kterou po nich postupně začíná přebírat Amy, bez které jak sám Shledon pomalu zjišťuje, už sám nedokáže být. No a stále ještě zbývá zodpovědět jednu z nejdůlěžitějších otázek – najde po intenzivním hledání a množství vztahů, které si vždy sám sabotuje, i Rajesh nakonec svou stálou partnerku?

Po znovupřečtení předchozího odstavce ani já nemohu tvrdit, že Big Bang je stále stejný, jako před 10 lety. Vyvíjí se, dospívá, a ano, i třeskutého humoru mu skutečně ubývá. Ale to, jakým způsobem s tím scénáristé bojují a jak doplňují ubývající humor mě neuvěřitelně baví a věřím, že ještě hodně dlouho bavit bude! Tyhle dvě série měly i přes některé ty slabší momenty (např. zvláštně pojaté dítě manželů Wolowitzových) tolik vynikajících momentů, které seriál definují (Shledon s dieselovým agregátem ve svém bytě, ve skladišti celého svého života nebo také v prázdném sousedním bytě či jako mašinfíra parní lokomotivy, atp.), že zkrátka musím hodnocení od posledního názoru zvednout zpátky na devadesátková čísla.