Defiance – season 1

defiance

S Defiance jsem dlouhou dobu váhal. Jsem sice milovník sci-fi i fantasy žánru, ale těch nových seriálů, které neslavně skončily ihned po, nebo dokonce ještě před odvysíláním úvodní sezóny na můj vkus až příliš přibývá. Přesně takovým zklamáním pro mne byla například neslavně ukončená Terra Nova, takže jsem zde raději čekal, zda televize potvrdí druhou sérii, či seriál ukončí. Poté, co byla druhá série oficiálně potvrzena jsem zajuchal, že zde konečně máme další kvalitní sci-fi seriál a šel jsem rovnou na věc.

Budu zcela upřímný. První 4 díly jsem s každou další minutou přemýšlel, jak dlouho tu naprosto vyčerpávající nudu ještě vydržím sledovat a snad jsem i odpočítával sekundy do konce. Nepřeháním, až tak strašně otravné a nezajímavé úvodní čtyři díly pro mne byly. A pak, jak už to téměř vždy u nových seriálů bývá, se to spolu s pátým pokračováním začalo trochu rozjíždět. Ale vážně, to prostě tvůrci nemohou zkusit udělat nějaký nový seriál zajímavý hned od začátku? Proč se vždy čeká až na pátý díl? Obzvlášť u sérií jako tato, jež mají pouhých 12 dílů, je to poměrně dost velké mrhání divákovým časem.

Defiance ve mě zanechalo vážně hodně pocitů. Zajímavým námětem počínaje, po super znělku konče. Myslím to vážně, poslední dobou se televizní série stále častěji rozhodují znělku opomíjet. Já mám ale znělky rád a Defiance ji má parádní, za což rozhodně dostane plusové body. Tím jsem ale bohužel téměř vyčerpal seznam kladů. Za největší zápory pak považuji směšně a levně vyhlížející gumové masky, které mají na sobě příslušníci mimozemských ras, a přehnaný prostor pro duchovno. Těšil jsem se na sci-fi a dostal jsem z něj bohužel jen velmi malý kousek, který je hojně doplněn duchovními zápletkami. Obzvláště hlavní postavičce, zrzavé Irise a jakémusi bohu její rasy je dle mého vkusu v krátkých dvanácti epizodách věnováno neúměrně mnoho času. Nebál bych se to přirovnat k seriálu Battlestar Galactica, kde tato duchovní stránka zabírala času také přespříliš. Tento čím dál častější jev mi ve sci-fi seriálech začíná silně vadit.

Zatím to tedy vážně žádná sláva není. Úvodní třetina seriálu je nudná až to bolí, masky jsou levné a nenápadité, a duchovno se vtírá jako smrad. Alespoň, že tam je ta znělka a zajímavý potenciál. Jsem si ale téměř jist, že pokud se rapidně nezvedne kvalita, což se sice děje, ale velmi pozvolna, tak seriál šanci do třetí sezóny nedostane. A to by byla jistě škoda minimálně dobrého nápadu. Budu se tedy těšit na sezónu následující a doufat, že vzrůstající tendence kvality nám vydrží.