Better Call Saul – season 2

better-call-saul-season2Na druhou sezonu spin-offu od populárního Breaking Bad jsem se jako na důstojného nástupce po vcelku vydaření první sérii velmi těšil.

Budoucí Saul Goodman (prozatím stále jako Jimmy McGill), pokračuje ve své snaze za bohatším životem a stejně jako minulý rok balancuje na hraně zákona s občasným přikloněním se k jeho odvrácené straně. Kdo po konci první sezóny očekával, že ta druhá bude ve znamení definitivního přerodu v Saula, musí ještě počkat – proces sice pokračuje, ale tvůrci poněkud zpomalili tempo a zdá se, že chtějí seriál trochu více natáhnout, než bylo po první řadě v plánu. A to je tak trochu kámen úrazu, který děj oslabuje a kvůli kterému se napětí při sledování ani trochu nepřibližuje starému dobrému Perníkovému tátovi. Není to sice vůbec špatné, ale kvalit původního seriálu zatím tvůrci ani zdaleka nedosáhli, i když si pracovitě připravují půdu. Naopak příjemným faktem je to, že stejnou měrou jako Jimmymu se seriál věnuje i další hlavní postavě, vrátnému Mikovi, u kterého se dozvídáme důvody jeho kriminálního jednání místo užívání si důchodu. Myslím, že z jeho příběhu by ve výsledku mohla být mnohem silnější linka, než z výše zmíněných osudů Jimmyho McGilla, který sám o sobě je postavou vcelku zajímavou, ale na utažení celého seriálu sólo nemá.

Mírné zklamání z nataženého děje vyvažuje již tradičně špičková práce kameramanů a ozvučení. Audiovizuální stránka filmu je opravdovou lahůdkou pro všechny, kteří jsou již znuděni tradičními formáty nepřinášejícími vůbec nic nového. A to přes to, že zde nejsou zastoupeny žádné milionové počítačové triky. Způsob práce kamery a hlavně soundtracku je zkrátka tak originální a zábavný, že žádné triky jako v oblíbených sci-fi seriálech nejsou potřeba. Poctivá práce a skvělé nápady, o ty tady běží.

Abych druhou sezónu nějak shrnul, musím říci, že mě opět velmi bavila a její sledování uběhlo až příliš rychle i přes to, že děj byl místy možná trochu zbytečně natažený. Těším se, co přijde za rok a jsem přesvědčen o tom, že Better Call Saul ještě stále svá nejlepší esa v rukávu neodkryl a hravě překročí současná sedmdesátková hodnocení prvních dvou řád. Půda je připravena.