StarCraft 2 – Wings of Liberty

starcraft-2Po dlouhých 12 letech se dočkali fandové legendární sci-fi strategie StarCraft jejího pokračování. Blizzard touto hrou vstupuje do nové éry pokračování příběhů z jeho univerza a spolu se hrou odhaluje i nový Battle.net. Stojí to ale vše za to ohromné halo, které tuto událost doprovázelo? Jelikož jsem se po 4 letech od této události i já dostal k zahrání, pokusím si nyní i sám odpovědět.

Jak už bývá u Blizzardu zvykem, nyní, 4 roky po vydání už může být hra značně odlišná, než v době premiéry, neboť vývojáři této americké značky nikdy nelení a snaží se hru vybalancovat k dokonalosti a nezřídka kdy přidávají i nové funkce. Počítejte tedy s tím, že moje recenze hry se týká aktuální hratelnosti v roce 2014. A ta není vůbec špatná. Vlastně je zatraceně dobrá! Ale popořadě.

Příběh

Kampaň pokračuje dále navazujícím příběhem z předchozích dílů a mezi jednotlivými misemi, kterých je pořádná nálož v celkovém počtu 25, se můžete v roli rebela Jamese Raynora v jakési poloadventuře pohybovat po jeho lodi Hyperion, odkud řídíte veškeré operace. Můžete mluvit s ostatními postavami, vylepšovat zbraně, technologie a mnoho dalších věcí. Rozhodně se nejedná o žádnou lacinou výplň mezi misemi, naopak, já jsem z toho byl velmi nadšen. Příběh kvalitativně odpovídá laťce blizzardovských světů a vy si ho díky tomuto vylepšení, které běžně ve strategických hrách nenajdete, můžete maximálně užít a mezi jednotlivými misemi trochu vydechnout a nasát brífinkovou atmosféru.

Kampaň a mise

Mise samotné nemohu opomenout – najdete v nich snad všechny typy úkolů, které si lze ve strategii představit – často také připomínají jakýsi mix strategie a rpg. V průběhu hraní kampaně tak budete bránit své pozice proti útočícím hordám zergů, stejně jako budete muset obsazovat území před uplynutím časových limitů a nebo hrát naprosto klasickou strategii o ovládnutí celé mapy. Neobejdete se ani bez rpg map, kde se s několika málo postavami musíte chytře proplížit k cíli. U takového mixu se zkrátka nelze nudit.

Blizzard se rozhodl, že celou hru rozdělí do jakési trilogie a v základní verzi si tedy můžete zahrát kampaň pouze za Terrany a pro další rasy si musíte počkat na následující datadisky. Většinou tento přístup znamená jediné – vytřískat z hráče co nejvíce, ale musím uznat, že tentokrát se nezlobím, protože samotná kampaň za Terrany je tak zábavná a protkaná nelineárními mini-příběhy a vašimi rozhodnutími, že je to naprosto odpovídající hodnota. To, že můžete jako vždy očekávat enormní množství klasických blizzardích cinematics videí snad ani nemusím zmiňovat. Ne, opravdu se za rozdělení kampaní nezlobím – možná právě díky tomu se mohlo i na té první tak zapracovat, že je to opravdu jedinečný, místy až filmový zážitek.

Hratelnost

Nyní k hratelnosti samotné – tam se toho mnoho nezměnilo – je to prostě starý dobrý StarCraft s naprosto stejnými principy, jako před 12 lety – samozřejmě s několika vylepšeními jak formou nových jednotek, tak formou příjemnějšího ovládání – už se nemusíte bát, že byste si nemohli označit více, než 12 jednotek, což byla noční můra prvního dílu. Naopak, tato drobná vylepšení jsou dotažená k dokonalosti a já snad nemám jedinou věc, kterou bych k hernímu mechanismu a ovládání jednotek vytkl. Stejně tak jejich chování je naprosto vyvážené – pokud jsou poblíž nějakého boje, tak velmi racionálně chodí vypomáhat k probíhajícím přestřelkám a např. SCV automaticky opravují poškození poblíž.

Zhodnocení

Tolik v kostce asi vše, co jsem chtěl k návratu legendy říci – je to zatraceně povedený návrat a Blizzard dokazuje, že za své peníze od něj vždy dostanete naprosto odpovídající hodnotu. Skvělé mezibitevní brífinky, zábavné mise, špičková hratelnost – tohle je opravdu trefa do černého a StarCraft II v celé své kráse.

Uděluji 90%

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *