Predátor 2

predator-2Po necelých 3 letech, což bylo na tehdejší poměry nevídaně brzy se Predátor vrací na scénu s pokračováním, které vraždícího mimozemšťana přivede do jednoho z amerických velkoměst zmítaného válkou drogových gangů. Jeho úhlavním nepřítelem však už nebude drsňák Dutch (Arnold Schwarzenegger) z prvního dílu, nýbrž neustále problémový, avšak efektivní a schopný poručík Mike Harrigan z policejního oddělení Los Angeles.

Kromě zelené džungle, která byla vyměněna za velkoměsto, ztratil příběh nebezpečného mimozemského predátora také velkou část své napínavé atmosféry, jenž si pamatujeme od posledně. Město zkrátka asi není tolik vhodné k napínavým scénám, a tak se zde sází spíše na prakticky nikdy nekončící akci, která je sem tam vyplněna záběry na samotného Predátora, jeho činnosti, nebo také základny, díky čemuž se bez nutnosti mluveného vysvětlování dozvídáme mnohé o jeho původu a motivu, včetně krátkého, nevýrazného, ale jasně postřehnutelného propojení se sérií Vetřelec.

Mimo zajímavá fakta se však jedná o dosti nudný snímek, který ve svých prvních 2 třetinách o divákovu pozornost bojuje nepříliš intenzivně. Napětí je prakticky nulové a tak můžete sledovat stále dokola pouze podivné kreatury patřící do drogových gangů, nebo poslouchat peprné nadávky a cholerické výbuchy hlavního hrdiny. Vše se nakonec v dobré obrátí v závěrečné třetině filmu, která patří pouze jemu a Predátorovi, a ve které spolu svádí souboj na život a na smrt, během kterého jsou postupně odtajňovány výše zmíněné reálie.

Ani povedený závěr filmu s důležitými informacemi o predátorské rase však neodčiní zoufalost prvních dvou třetin, které by se podle mě s klidem daly scvrknout na poloviční stopáž a ničemu by to neuškodilo. Není se tedy vůbec čemu divit, že Arnold Schwarzenegger svou účast na tomto snímku odmítl se slovy, že se jedná o nekvalitní scénář, kterého se nechce účastnit. Správná volba!

Uděluji 45%