Breaking Bad – season 1

Breaking-Bad-Season-1Po dlouhé době se stalo, že jsme doma zrovna neměli přetlak nezhlédnutých epizod aktuálních seriálů a tak jsme dali šanci opěvovanému Perníkovému tátovi. Jelikož závěrečné sezóna Dextera mě poněkud zklamala, podle recenzí si od tohoto pětisezónového a hlavně pětihvězdičkového seriálu slibuji mnohem více, protože je podobně zaměřen a často s Dexterem srovnáván. První ročník má navíc jen 7 dílů, takže bude velmi rychle jasno, jestli pokračovat, či ne.

Příběh pojednává o rodince žijící v jižní oblasti Spojených států, které osud uštědří těžkou ránu v podobě pokročilého stádia rakoviny hlavy rodiny. Ta si pod náporem těžké nemoci a uvědomění obrovských finančních částek potřebných k léčbě, která navíc nemusí mít pozitivní výsledek, začne uvědomovat, jak konzervativní a úlisný život žil a začně tropit věci, které by jeho starému já snad ani nikdy nepřišly na mysl. Začíná to nesobeckým pácháním dobrých skutků a trestáním náhodných samolibých parazitů společnosti, ale finanční tíseň nakonec zvítězí a donutí hlavního hrdinu Waltera uchýlit se k vaření a distribuci drog. Jakožto prvotřídní chemik s tím nemá žádný větší problém a jeho produkt si za poměrně krátkou dobu získá nemalou reputaci a začne být žádaný.

První sezóna je vlastně sotva jen úvodem ke komplikované změně osobnosti, která Walta pravděpodobně čeká. Seriál si nebere žádné servítky z drogové problematiky a dává nahlédnout pod pokličku tomu, jak to v nočním světě plném drog a násilí chodí, stejně jako řeší psychickou nevyrovnanost hlavního hrdiny, který ve jménu dobra své rodiny páchá zlo. Zatím to nebyla žádná extra sláva, ale na druhou stranu jsem se ani chvilku nenudil a moc se těším, co dalšího seriál nabídne v následujících sezónách. Hlavně v oblasti dokreslení jednotlivých postav, z nichž snad žádnou z nich nelze označit za nezajímavou, i když mnoho z nich je vyloženě protivných. To je ovšem ve výsledku pro seriál jako takový pozitivní fakt, protože není horší postavy než té, která ve vás nevyvolá emoce žádné.