The Last Ship – seasons 1, 2

last-shipPo dlouhé době a pečlivém výběru jsem si našel nějaký ten čas navíc a rozhodl se ho investovat do jednoho z novějších seriálů. Po dlouhých úvahách a složitému výběru nakonec prst ukázal na nový projekt televize TNT, který sice popisem děje vypadal naprosto tuctově, ale i přes to sliboval neobvyklou námořní podívanou.

The Last Ship je na první pohled military záležitostí, ale pod touto oponou se snaží brnkat na postapokalyptickou notu, což v dnešní době, kdy se tento námět stává jedním z nejoblíbenějších vůbec, není vůbec snadné. Už ani nepamatuji měsíce, kdy by světlo světa nespatřil nový post-apo, nebo zombie projekt ať již v podobě filmu, nebo seriálu. V tomto případě se však jedná jen o nezbytný sekundární doplněk, protože Poslední Loď se zcela evidentně snaží nalákat milovníky námořnictva na úžasné záběry torpédoborce Nathan James, který spolu se svým kapitánem tvoří hlavní hrdiny příběhu.

Hodnocení tohoto seriálu je pořádným oříškem, protože zcela evidentně balancuje mezi výše zmíněnými post-apo a military žánry. Post-apo linka bohužel není nijak zvlášť zajímavá ani originální. Zdevastovaný svět, který se obrací v anarchii jsme viděli už tisíckrát předtím, a ani zde to není nijak nově uchopené – rozhodně se tedy jedná o tu slabší část. Ta druhá ovšem, kvůli které seriál sleduji i já, je plná úchvatných záběrů na technologický výkvět amerického námořnictva, kterak proplouvá zelenými říčními úžinami, nebo rudým zapadajícím sluncem zalitými nekonečnými oceány. Tyto záběry jsou natočené poctivě a za účasti skutečných amerických torpédoborců a jsou zkrátka tak úchvatné, že za jeden takový pětisekundový záběr potom odpustíte zbylou nudnou epizodu. Obzvlášť, když se Nathan James jednou za čas pustí do křížku s ruskou válečnou fregatou, nebo atomovou ponorkou. Takové epizody jsou potom opravdu úžasnou ukázkou dokonalého dramatu.

Bohužel, stále se jedná jen o béčkový seriál, který nemá neomezený rozpočet, a tak námořní bitvy sází spíše na zmíněnou dramatičnost ve vnitřních prostorech, než na bůhvíjak okázalou akci zcenčí. Všechny bitevní scény jsou „natočené“ digitálně a je to bohužel hodně vidět. Při jejich sledování na full-hd televizi nostalgicky vzpomínám na staré dobré CRT obrazovky, které podobné digitální nedostatky uměly spolehlivě zakrýt. I přesto jsou však bitvy zábavné a nižší rozpočet na produkci i post-produkci tedy rád odpustím.

Pokud bych měl dojít k nějakému rozhřešení, musím říct, že Last-Ship mi dodal přesně to, co jsem od něj čekal. Nenáročnou odpočinkovou podívanou, kterou člověk potřebuje po těžkém pracovním dni a nad kterou zaplesá srdce každého, komu se líbí námořní bitvy a úchvatné záběry na úctyhodný torpédoborec a nádhernou krajinu kolem. Příběhová linka týkající se smrtícího viru, který vyhladil téměř celé lidstvo, už je potom víceméně jen nutné zlo, které to celé pojí dohormady. Kdyby televize do seriálu nalila o trochu více peněz na digitální post-produkci, slintal bych blahem. Takto je to však opravdu jen a pouze rychlá chuťovka s typickými příběhovými klišé a sem tam přetaženým americkým patriotismem. Těším se na třetí sezónu a jsem příjemně překvapen, že televize TNT se rozhodla zariskovat a seriál prodloužila hned dvěma dalšími sériemi, tedy až do páté. Věřím, že příběhu by to mohlo jedině prospět, protože scénáristé nyní mohou plánovat více dopředu. Seriál jsem tedy chtěl výsledně ohodnotit 65 procentními body, ale pak jsem si ještě vzpomněl na krásnou Rhonu Mitru v roli vědecké hrdinky, které to v tomto seriálu zatraceně sluší, a najednou z toho vzniklo 70 :-).