Big Bang Theory – seasons 1, 2, 3

big-bang-theory-2013-calendarNastává čas parných dnů, kteréžto jako správný geek velmi často a rád rád trávím s chlazeným nápojem zasazen v pohovce, sledujíce nějaký ten seriálek, či film. Přítelkyně jednoho dne navrhla, co zkouknout od začátku Big Bang Theory? Inu proč ne, to je přeci ten správný oddych po celodenní perné práci! A při té příležitosti, proč jej náležitě subjektivně nezrecenzovat. Ptáte se proč všechny tři první sezóny najednou? Protože jsou všechny stejné!

Stejně skvělé! Snad jen u samotného pilotu bylo trochu vidět, že tvůrci váhali, kam a jakým směrem seriál pošlou a ani sami herci ještě neměli formát úplně zažitý. Od druhého dílu už však měli spolu s námi naprosto jasno, a natáčení klapalo jako dobře promazaný stroj. Stroj, který letí do komediálního nebe. Nepřeháním, zkusili jste někdy najít díl, u kterého byste se minimálně třikrát velmi nahlas nezasmáli? Radím vám, nezkoušejte to – takový díl v prvních třech sezónách zkrátka nenajdete. A nenajdete ho proto, protože tam prostě není 🙂

První tři sezóny nabízejí nečekanou a hlavně naprosto konstantní zábavu. Jejich kvalita je vyrovnaná tak, jak jen je to u televizní show takového formátu možné. Seriál na diváka chrlí jednu úžasnou hlášku za druhou a divák jako já se chvílemi zkrátka nemůže ani nadechnout, a už k němu letí další. Tolik asi k tomu, co se od takového seriálu čeká – v ohledu hlášek a vtipů předčil veškerá očekávání a nastavil neuvěřitelnou laťku.

Ani v dalších aspektech ale nezůstává pozadu, po celé 3 sezóny zůstávají v pozadí aktivní jedna, či dvě hlavní dějové linky, a také několik vedlejších, které se i během té neskutečné nálože vtipů stále přirozeně rozvíjejí. Vše zkrátka funguje tak jak má a tvoří to téměř dokonalý celek, a to i pro nás, kteří se neřadíme mezi super-chytré hlavičky. V seriálu je totiž opravdu mnoho hlášek a rozumů napojených na svět fyziky, vesmíru, a mnoho dalších vědních oborů, které jsou většině běžných lidí cizí. Nicméně to není žádná překážka, protože jsou v drtivé většině případů zpracovány tak, že se jim zasmějete, aniž byste vlastně věděli, co je na nich tolik vtipného. A v tom je to kouzlo! Pokud však jste fanouškem sci-fi a fantasy, užijete si je ještě víc! A jste-li ještě k tomu kovaní v některém z výše zmíněných vědních oborů? Pak se pro vás tenhle počin stane modlou.

Pravdou je, že jsem původně nezamýšlel hodnocení v řádku devadesátkových procentních bodů, právě proto, že například jedinci, kteří nejsou zrovna blázni do sci-fi a fantasy sérií, neznají každý seriál z těchto žánrů, a nejsou kdovíjak chytří a vzdělaní (zkrátka my, běžní lidé), by nemuseli většinu obsahu pochopit a shledat tak seriál vtipným. Opak je však pravdou. Po několika reakcích od známých a rodinných příslušníků, kteří právě do této skupiny patří, a přesto jsou z Teorie velkého třesku doslova odvařeni jak se patří, jsem usoudil, že zkrátka nemohu jinak.