Agents of S.H.I.E.L.D. – season 2

agents-of-shield-2A už tu máme opět Marvelovské komiskové universum, které se každým rokem rozrůstá nejen do kvantity, ale také do kvality. V současné seriálové sezóně mimo jiné počiny z tohoto vesmíru skončila i druhá série na hraně tančících agentů S.H.I.E.L.D.u. Proč na hraně? Mnoho potenciálních diváků bohužel odradili svou počáteční nezáživností a jejich obrat v úžasnou a zvratů plnou akční podívanou, které jsme se dočkali až ke konci zmíněné první série, mnoho z nich už nevidělo. A to se samozřejmě podepsalo na ratingu seriálu a obavám, zda se udrží i do dalších let. Vše nakonec dobře dopadlo, diváci se pomalu vrací a Agenti mají v současnosti potvrzenou už i třetí řadu.

Druhá řada poněkud změnila hlavní téma – jelikož téměř celá organizace byla v posledním filmu s Kapitánem Amerikou zničena, nastává období, kdy se novopečený ředitel S.H.I.E.L.D.u agent Phil Coulson musí zapřít a znovu celý podnik rozjet. K tomu dostává do vínku několik postav, z nichž některé jsem si opravdu velmi oblíbil a hned z kraje musím producenty pochválit za bezchybný výběr nových herců. Několik z nich se bohužel konce řady nedočkalo, na druhou stranu ti nejlepší z nich (agent Mack a agentka Barbara, alias Bobbi) si v ději vysloužili trvalé místo. Jak už to u seriálů stanice ABC bývá zvykem, celá sezóna se neotáčí kolem jednoho jediného středobodu, ale přirozeně se po první polovině rozvine do opět podobně kolosálních rozměrů, jako ta předchozí. Děj se nejenom zrychlí, zintenzivní, ale také významně rozšíří na více stran a dokonce přináší i momenty, kdy divák tak úplně přesně neví, které straně věřit a které fandit, viz. geniální zápletka bratrů Wardových, či zakončení řady v rytmu studené války mezi inhumans a agenty S.H.I.E.L.D.u. Třešničkou na tomto televizním dortu jsou pak Coulsonovy bezprostřední hlášky, které jsou se svým humorem ještě mnohem dále, než běžné vtipné proslovy z marvelovských filmů. Jsou rychlé, nenápadné a možná si mnohých z nich nevšimnete. Ale když je postřehnete, jejich údernost a nestrojenost vás naprosto odzbrojí.

Seriál se vyvinul. Ukázal, že nepostrádá plnou řadu vynikajících nápadů a hlavně nečekaných zvratů, což je na tomto poli velmi cenná komodita. Rozhodně musím jít s hodnocením výše, než před rokem, a tak se agenti jistě dočkají osmdesátkových hodnocení. Proč ne výše? Abych pouze nechváli – Agents of S.H.I.E.L.D. je seriál, který prostě nevyužívá svůj potenciál. Podle post-produkčních efektů má dostatečný rozpočet na to, aby na nějaké to kratší cameo přizval například jednoho z Avengerů, nebo aby byl do děje filmů o Avengers vnořen trochu více, než jen pouhými zmínkami, náznaky, a dějovými dopady. Věřím, že mnohem větší opravdová provázanost s filmovým univerzem by seriál nastartovala do ještě úplně jiných rozměrů a že je stále dost výšek, kam mířit. Tak snad za rok! Budu se těšit a doufat, že budu moci hodnocení opět o nějaký ten bodík vylepšit, například právě díky nějaké té hostující hvězdě z marvelovských velkofilmů.