Deadpool

deadpoolŽe máte tradičních komiksovek plných superhrdinů už plné zuby? Dali byste si něco trošku jiného, řekněme více krvavého, sexuálních narážek a tvrdšího humoru plného, avšak se stejným základem, tedy okostýmovaným „hrdinou“ se superschopnostmi? Pak je tu pro vás Deadpool.

Deadpool není pod svým červeným kostýmem nikdo jiný, než bývalý člen speciálních jednotek, kterému byla diagnostikována rakovina v pokročilém stádiu, a který se rozhodl nezemřít tak snadno a podstoupil experimentální léčbu, která ho nejen vyléčila, ale také mu nadělila superschopnosti. Vedlejším účinkem je však také to, že ho po celém těle nevratně zohyzdila, což nebylo tak úplně v plánu. Vyzbrojen oblekem, mnoha zbraněmi a nevkusným ostrovtipem se tedy Deadpool v podání Ryana Reynoldse vydává na cestu plnou krve a pomsty. A také vtipu.

Deadpool je prostě jiný. Tam, kde jsou v tradičních komiksovkách hezké tváře je zohyzděný démon. Tam, kde jsou v tradičních komiksovkách apoklapyticky vážné výrazy jsou přisprostlé vtípky. A tam, kde je zajímavý příběh je.. inu, také příběh – jen ne tolik zajímavý. Všeobecně příběhy jsou v komiskovkách posledních let, ať již u Marvelu nebo DC značně slabým článkem a je jen otázkou času, kdy se diváci úžasných akcí a vizuálních efektů nabaží a zjistí, že pod nimi nestojí pevné příběhové základy a dají tomuto trendu vale. Deadpool je bohužel zatížen tím samým problémem, ale nad ostatní ho povyšuje právě třeskutý humor, který sice občas balancuje na hranici vkusnosti – ale narozdíl od jiných „komedií“ ji nepřekračuje a vyhýbá se pro mě nenáviděnému fekálnímu humoru a podobným zbytečnostem, které tvůrci komedií rádi užívají, když už nevědí kudy kam. Deadpool si v tomto ohledu zachovává důstojnost a přesto se mu během sledování dost často a opravdu od srdce zasmějete, a to se cení.

Z mého pohledu se tedy jedná přesně o ten typ filmu, který si pustíte v pátek večer, když potřebujete vypnout, dát si pivko, nachos a od srdce se zasmát. Příběh je značně nezajímavý a nepříliš propracovaný, ale kdyby tomu bylo naopak, asi bych si stěžoval právě na to naopak. Takže vše je vlastně v pořádku a Deadpool je prima jednohubka, kterou si pustíte s partou přátel, kteří nemusí být zrovna komiksovými fandy a nemají náladu sledovat složité zápletky.