John Wick

john-wickŘíká se: „Nedráždi hada bosou nohou“. John Wick je zabiják na odpočinku, přesně ten typ chlápka, kterému je lepší se vyhnout. Vloupat se mu do domu, ukrást auto a zabít milovaného psa, to se prostě nemělo stát. Střední zlodějíčkové to nevěděli, jejich bossové v podsvětí ale ano. A musí jednat. Takže zatímco se John Wick vydává na svou drsnou vendetu, stává se zároveň terčem svých bývalých kolegů – nájemných zabijáků.

Tolik o filmu John Wick říká oficiální anotace, ke které jsem se dostal poté, co mi byl v okruhu hned několika přátel a známých velmi horečnatě doporučován. Inu, proč ne, příběhy o osamělých mstitelích, kteří v rámci své osobní pomsty mohou defakto zlikvidovat celou mafii mávnutím jediného prstu na té správné spoušti, jsou velmi oblíbené.

Budu jen velmi stručný, protože anotace k filmu je vlastně popisem úplně kompletního scénáře, který nenabízí žádné zásadní zvraty, nebo tajemství. Okradený a zběsilý nájemný zabiják se prostě během přidělených sta minut doslova prostřílí celým filmem s absolutním nezájmem o to, čelí li jedinému protivníkovi, nebo třicetinásobné přesile. Pro něj to zkrátka není rozdíl a tak tasí jeden zásobník za druhým a prakticky každý jeho protivník končí s velkou dírou v čele. Totální stereotyp bez špetky nápadu, nebo koření.

Jediné plus dělají pro film velmi slušné a dobře natočené zbraně, které hlavní hrdina používá. To je ale bohužel asi tak vše, zbytek je hodinu a půl dlouhá, nechci říct vyloženě nudná, avšak nijak extra zajímavá změť stále se opakujících záběrů. Během filmu jsem se sice úplně nenudil, to říci nemohu, ale po poměrně slušných hodnoceních ze sítě i od přátel jsem čekal opravdu mnohem více.