Captain America 2: The Winter Soldier

captain-america-winter-soldierDruhá sólovka Kapitána Ameriky byla na plátna uvedena jako třetí zářez po mega-blockbusteru Avengers. Já osobně jsem od ní příliš neočekával, protože ani první Captain America mě příliš neoslovil. Ale to bych nebyl já, abych se opět krutě nemýlil…

Pokračování sólopříběhu odhodlaného amerického vojáka a patriota má všechno, co první díl postrádal. Nepřítele s příběhem, odhodláním, napínavý děj, a mnohem citlivější a věrohodnější vykreslení postav a jejich úmyslů. Jasně, je to stále komiksovka, ale Marvelu se tentokrát nějakým zvláštním kouzlem, které jsem dosud neidentifikoval, podařilo diváka přesvědčit, že je to celé mnohem reálnější, než předchozí příběh. Že by to byla absence iritující rudé hlavy předchozího padoucha? Inu, je to dost možné.

Kapitán se z obyčejné komiksárny vyvinul v komiksárnu velmi povedenou a hlavně protkanou určitým množstvím akčně-investigativního žánru. A celé propojení s Marvel universem a seriálem Agents of S.H.I.E.L.D. je opět pověstnou třešničkou na dortu. Ta se však s každým dalším filmem a seriálem tohoto univerza rozrůstá do větších a chutnějších rozměrů a nezbývá, než se bát, kdy Marvel udělá chybu a tahle obrovská a šťavnatá třešeň praskne. Zatím se to však evidentně ani neblíží a nezbývá než konstatovat, že tohle universum nejenže už bezesporu je největším a nejúžasnějším filmovým světem, který v současnosti pravidelně navštěvuje kina, ale bezesporu jím i nadále zůstane.

Konkurenční filmová a komiksová studia už si sice před nějakým časem všimla, jak je komiksové pole plné propojených příběhů obrovský zdroj příjmů a v reakci na to také připravují svá vlastní universa (např. přicházející Justice League), ale nutno podotknout, že to jako druzí hráči budou mít velmi těžké, a že se dost snadno může stát, že při současném přílivu superhrdinských filmů a seriálů už se tohle téma lidem dost možná velmi brzy začne zajídat. Marvel si však bez větších potíží lze představit právě v roli Kapitána ve výtahu, ve kterém byl právě v tomto filmu. Na každém patře si přistupují nebezpeční protivníci. Jimi obklopen se však Kapitán spokojeně usmívá a praví  „Kdyby si chtěl někdo vystoupit, než začneme…“

Inu, uvidíme jak přicházející souboj dopadne. Marvelu já však zatím říkám rozhodně ano, chci více!