Ant-Man

Mant-manarvel posílá do kin další posilu týmu Avengers, tenrokrát v trochu komornějším, ale zato výbušně humornějším podání. Seznamte se s mravenčím mužem!

Scott Lang je na první pohled sympatický mladý muž a milující otec, který balancuje na morální hraně a několikrát kvůli nepříznivým ranám osudu překračoval zákon. Nyní se mu ale nabízí možnost jakéhosi vykoupení a splacení svého dluhu společnosti. Co je potřeba udělat? Nic menšího, než zas a znovu zachránit svět, tentokrát před úspěšným vědcem a podnikatelem, kterému se podařilo zreplikovat léta přísně utajovanou formuli na zmenšování vzdáleností mezi atomy. Jakožto podnikatel a zhrzený učeň se však hlavní záporák rozhodne ignorovat evidentní nebezpečí, které jeho vynález může přinést, a vidina astronomických zisků zcela zaslepí jeho úsudek. Zde přichází čas pro našeho nového hrdinu, který za pomoci nově nabitých schopností musí formuli ukrást, zničit veškerá data a zabránit tak prodeji technologie, která by mohla rozvrátit rovnováhu světových mocenských sil.

Ant-man je i není klasickou marvelovkou. Čeká vás klasický kostým, klasicky vypiplané speciální efekty, které nenechávají nic náhodě, ale na druhou stranu zde nejsou žádné souboje s obřími mimozemšťany, mytologickými bytostmi, ani stonásobně silnějšími železnými kolosy z dílny Tonyho Starka. Ač by si člověk myslel, že více už to v marvelovkách snad ani nejde, Ant-Man doslova srší a překypuje humorem ze všech stran a narozdíl od ostatních filmů z tohoto univerza nám představuje zcela odlišné finále, při kterém se vyjímečně neni zničena polovina New Yorku, ani jiného města, nebo jiných planet. Komorní a neskutečně originální finále, které nám režisér Peyton Reed předkládá, je opravdovou slaďoučkou třešničkou na dortu a dokazuje, že není třeba astronomických rozpočtů, ani megalomanských výbuchů a destrukce, když máte vážně originální nápad. Více už neprozradím, užijte si dechberoucí a megavtipné finále sami, bez prozrazení detailů předem :-).

Marvel nám tedy dodal odlehčenou a humornou verzi svých příběhů, která ovšem nijak nestrádá na kvalitě a dílenském zpracování již dávno nasazené laťky, a tak nezbývá konstatovat než bravo, pánům z MCU (Marvel Cinematics Universe) se to zase povedlo a minimálně já jsem dostal přesně to, co jsem očekával. Film, který v hutném a reálném komiksovém vesmíru alespoň na chvíli odlehčil situaci a více, než soubojů proti zlovolným padouchům se věnuje třeskutému humoru a pozvolnému zrození další klíčové postavy pro tým Avengers.