Defiance – season 3

defiance-season-3Třetí sezónu Defiance jsem po předchozích dvou, které mě přesvědčily, že na tenhle seriál nikdy s přílišnou láskou vzpomínat nebudu, nechal u ledu čekat velmi dlouho a nijak se do jejího zhlédnutí nehrnul. Jak krutě jsem se ale zmýlil, když jsem ji nechal netknutou tak dlouho čekat, než spatřila světlo mé obrazovky.

Třetí řada Defiance, jakoby snad ani nebyla produktem stejných tvůrců. Naprosto nečekaně a brutálně od začátku až po konec své třináctidílné dotace redukuje hlavní postavy a to po obrovských dávkách, v téměř až soupeřivém tempu se Hrou o trůny. Scénáře a jednotlivé epizodní zápletky zcela postrádají tu otravnou šedou nudu, která se táhla předchozími ročníky a kromě nemilosrdného odepisování hlavních postav přichází na scénu noví a zajímaví nepřátelé hned ze dvou různých front, aby snad nebyla celá řada jen o jedné hlavní zápletce. Nestačím zírat! Pravda, možná, že modří Omecové jsou dost neskrývanou kopií známých krvelačných Wraithů ze ságy Hvězdná brána, ale vem to čert, jsou skvělí! Dokonce i jisté bílé a oranžové hlavní postavy z minulých dílů jakoby vzaly svou někdejší otravnost s průdérností a zahodily je do nedohledna. Nevím jak to dokázaly, ale stalo se. Tohle je prostě úplně jiné Defiance!

Audiovizuální zpracování zůstalo stejné – hudba je na tradičně vysoké emotivní úrovni a vizuál je tradičně odporně vyrenderovaný a přes to, že se stanice SyFy neustále dušuje, že pod náklady na seriál se jí podlamují kolena, zajímalo by mne, kde přesně to má být vidět. Veškeré vizuální efekty se totiž stále rovnají podprůměrné počítačové hře. Tady tedy bohužel nic nového.

Suma sumárum, třetí řada Defiance si mě získala. Byla akční, zábavná, plná nečekaných zvratů a disponovala úžasným zakončením. A ano, abych nezapomněl, byla poslední. Televize SyFy se s ústy špinavými od výmluv, že rozpočet tohoto seriálu je neudržitelný, s Defiance rozloučila a já najednou nevím, jak na to zareagovat. Skončit to po minulé řadě, pravděpodobně nikdy se k tomuto dílku nevrátím. To, co ovšem tvůrci předvedli letos byl fantastický obrat a nyní bych si rozhodně dal ještě nášup! No co už, jsem vděčný i za to, že seriál skončil svou nejkvalitnější řadou a skvělým finále. A tak to vlastně má být.