Better Call Saul – season 3

Netflixová série Better Call Saul, která je spin-offem jedinečného seriálu Breaking Bad, je bezesporu díky stejnému tvůrčímu týmu určena pro tutéž krevní skupinu. Jestli se o některém seriálu dá bez výčitek říci, že žádná z jeho postav není černobílá, je to právě tento případ. Tenhle seriál nemá hrdiny. Nemá padouchy. Sleduje jen partičku lidí nejrůznějších temperamentů a zaměstnání, kteří si na světě hledají své místo v rámci jejich vnitřního souboje mezi dobrem a zlem. A že je to hledání tuze zábavné a příjemně sledovatelné dokazuje fakt, že další série už je pomalu na cestě.

Po minulých dvou sériích, které jsem se zaujetím sledoval a taktéž ozápiskoval, jsem se vyjádřil v tom stylu, že půda je připravena, aby i tenhle seriál definitivně rozevřel svá křídla naplno a vyletěl z hnízda. I jeho předchůdci se to totiž plně podařilo až ve třetí či čtvrté sérii. A vskutku je to tak i nyní. Děj se pomalu rozevírá, problémy stupňují a do děje se vrací mnoho starých známých postav, včetně mé suverénně nejoblíbenější – Gustava Fringa. A přesto… přesto se děj seriálu stále tak nějak snaží držet zpět a nekvaltovat příliš rychle kupředu. Pravděpodobně si tvůrci nechtějí vystřílet všechen prach rovnou a mají tenhle seriál detailně naplánovaný až do konce, což je samozřejmě velmi šlechtí, ale… Myslím si, že už pomalu opravdu začíná nastávat čas, kdy je potřeba do toho pořádně šlápnout a ukázat divákovi pořádné drama. Ne, že by to dosud ukazované nebylo dramatické dostatečně, naopak, vývoj postav je naprosto precizní a kolikrát se opravdu třesete na to, co se stane v další sekundě, přestože vůbec nemusí jít o žádnou přestřelku nebo souboj, ale já stále pod kůží cítím ten tlak na to, aby se to zatím příliš nerozjelo.

Better Call Saul je špičkový počin. Špičkově natočený, originálně nazvučený, a hlavně má až neskutečně vyrovnanou kvalitu jednotlivých sérií. A vzhledem k tomu, že tahle byla již třetí, si konečně zaslouží přístup do osmdesátkové zóny, kam bezesporu patří. A já jsem i nyní, o rok později, stále přesvědčen, že nám za další rok dá zase o něco více a kdo ví, devadesátková zóna je pro jeho tvůrce se schopností do detailu naplánovat každý záběr a netutlat případné chybky zběsilým střihem na dosah. Musí ale už začít odkrývat své trumfy v rukách.