Rychle a zběsile 5

speed5.fwVolejte sláva a tři dny se radujte! Vyšlo to! Přáli si to fanoušci, přály si to fanynky, a velmi si to přáli zjevně i sami tvůrci, protože Rychle a zběsile 5 dokázalo nemožné. Dokázalo, že ani série, která se po 4 dílech snažila hrabat z totálního dna ještě zdaleka nemusí být odepsaná. Celá původní parta je zpět, přispěchávají dokonce i hvězdy z druhého a třetího dílu, a vše dotahuje k dokonalosti wrestlingový silák Dwayne Johnson! Co více chtít?

Je to vlastně skoro zázrak, že se to s takovou recyklací vážně povedlo, ale stalo se. Nutno podotknout, že nebýt mého oblíbence Dwayna v roli nekompromisního agenta FBI, asi by to zdaleka nebylo tak slavné, ale co už, úspěch je úspěch. Série se odrazila ode dna mohutným skokem a krom výše zmíněného pořízka na tomto faktu hraje velkou roli také skutečnost, že se velmi změnilo zaměření a cílová skupina. Tou už nyní nejsou čistě postpubertální tuneři, kteří váží hodnotu vozu počtem nejrůznějších světélek a blikátek, ale klasičtí fandové staré dobré akční řežby. Ano, krásná a silná auta zůstala, a sem tam se i krátce nostalgicky závodí, ale alfou a omegou nového pokračování Fast & Furious je rozhodně akční složka, která vůbec není špatná a dle mého názoru těží maximum z toho, co tahle stará parta a její osudy ještě mohou nabídnout.

Toť asi vše, není třeba nic víc říkat – jedná se rozhodně o nejpovedenější díl celé série a jediné, co mě zklamalo, byl fakt, že scénárista donutil Dwayna Johnsona, aby se v jedné z vrcholových scén filmu nechal zmlátit Vinem Dieselem. Být to v reále, myslím, že by to dopadlo zcela jinak 😉