Plán Útěku

escape-planProstě nechápu, kde Sylvester Stallone bere veškerou svou energii, kterou aktuálně vkládá do svých filmových projektů. Vypadá to, že jestli se vůbec někdy do filmového důchodu chystá, což vůbec nemusí být jisté, tak chce všechny své série zakončit pořádnými peckami a mimo to mezi ně ještě naskládat pár jednohubek typu Plán Útěku. Snaha je to vskutku chválihodná, neboť dle mého názoru jak sám Sly, tak ani jeho kolega v tomto filmu Arnold Schwarzenegger zkrátka nemají ani konkurenci, ani plnohodnotné filmové nástupce – a to ani ve svých téměř 70 letech. Z toho plyne jediná věc – čím více filmy nás ještě obdaří, tím lépe. A nebo ne?

Escape Plan patří právě mezi výše zmíněné filmové jednohubky a musím říci, že úplně přesně nechápu jeho smysl, protože narozdíl třeba od Expendables mi tenhle snímek ani přes četné vtipné scénky mezi oběma vysloužilci nepřipadal příliš prvoplánově. Jednoduše řečeno, nejedná se o žádnou velkou eskapádu oslavující dva staré borce před důchodem – právě na to si Sly přeci natáčí Expandables. Plán útěku je spíše jakýmsi pokusem o přechod od jeho tradičních osmdesátkových stříleček plných střelného prachu a benzinu k něčemu, co by se velmi vzdáleně dalo označit jako troufalý pokus o sci-fi žánr. Problém ale je, že to nefunguje.

Po celou stopáž filmu jsem tak nějak nepřestával čekat, kdy to (ať už tím myslím cokoliv) přijde. A ono to nepřicházelo a nepřicházelo. Minuty ubíhaly, Sylvester s Arnoldem se neustále špičkovali a kočkovali a sem tam se i docela vtipně předháněli, kdo je větší drsňák, ale i přes to, že film měl skvělý potenciál ho nedokázali plně využít. Škoda, celé to mohlo být mnohem více akční a nebo alespoň napínavé, obě tyhle složky zde úplně chyběly a tak jsem při sledování zkrátka dále čekal a čekal dokud film neskončil. Po titulcích už nezbývalo, než podotknout, že tohle se tak úplně nepovedlo, a že jestli si film někdy pustím znovu, tak to bude maximálně z úcty před dvěma veterány v hlavních rolích, nikoliv však kvůli kvalitě filmu samotného.

Uděluji 65%