Harry Potter 2 – Tajemná Komnata

O rok později po úspěšné premiéře prvního dílu přichází na plátna kin Chris Columbus s pokračováním příběhu o slavném dětském kouzelníkovi, Harrym Potterovi. Jak už tomu často u komerčně úspěšných sérií bývá, studia lpějí na ždímání hadru, dokud je vlhký, takže žádné velké přemýšlení, vezmeme již jednou vytvořený svět, vpravíme do něj již vymyšlený příběh, a za rok můžeme opět kasírovat.

Přesně totéž je šablona i Tajemné komnaty. Ve filmu je víceméně vše na stejné úrovni jako v prvním díle. Neříkám, že to musí být nutně na škodu – filmové triky se za ten rok asi neměly příliš šanci vyvinout nikterak závratně výše a proč nepokračovat v tom, co funguje, a co se líbí – já naopak určitou konzistentnost ocením, takže i když úvod může znít velmi negativně, ve skutečnosti se jedná o moc fajn film.

Mírně se změnili možná dětští herci, kteří jsou stejně jako v příběhu i ve skutečnosti o rok starší, a stejně tak i jejich fandové. A co se právě zmíněného příběhu týká, respektive jeho vyprávění – to mírně potemnělo. Jedná se stále o pohádku, ale ano, diváci jsou o něco starší, samotný Harry také, a příběh toho velmi chytře využívá a patřičně atmosféru ve škole čar a kouzel zahušťuje, abychom přecijen přes ten kopírák nedostali do detailu totéž, co před rokem.

Škoda dalších slov – od stejného režiséra se vracíme na stejné místo o rok později a s hlavními hrdiny, kteří už se přecijen nezubí tak příšerně uměle, jako v prvním filmu, prožíváme trochu potemnělé pokračování jejich školního, a pro některé i životního dobrodružství. Těch pár změn oproti jedničce je rozhodně k lepšímu, avšak hodnocení zůstane stejné – a to právě proto, že změny nejsou až tak veliké, a téměř totéž jsme už jednou viděli. V součtu se tak jedná o stále skvělý film se stejným hodnocením, jako Kámen mudrců a přináší velmi konzistentní a zajímavé pokračování.