Dívka, která si hrála s ohněm

divka-ktera-si-hrala-s-ohnemNarozdíl od svého amerického protějšku se švédská verze Larsonova Milénia dostala i ke druhému dílu, který poodhaluje temnou minulost jedné z hlavních postav předchozího filmu a protíná ji se současnými událostmi.

Po smrti svého opatrovníka se osudem zkoušená Lisbeth Salanderová stává podezřelou číslo jedna a přes to, že je v hledáčku policie i mnohem méně legitimních skupin, se musí vyhnout všem potížím a s pomocí reportéra Mikaela Blomkvista očistit své jméno.

Příběh prošel poměrně zásadní změnou žánru a z čistokrevné vyšetřovací detektivky se přeladil na spíše thrillerovou notovou osnovu, což mu příliš neprospělo. Dozvídáme se sice mnoho ze zajímavé minulosti, která objasňuje některé situace z předchozího filmu, ale zároveň jsme velmi prvoplánovitě krmeni do očí bijícími nesmyly, jako například vyhrabání se z vlastního hrobu po několika hodinách zasypání, nebo naprostá nereakce lidské nervové soustavy na statisíci-voltové šoky s velmi chabým a nevěrohodným vysvětlením. Tyto dvě události u mne degradovali jinak velmi slušný detektivní-thriller o řád níže. Myslím si, že dokáži scénáristům ledacos odpustit, ale čeho je moc…

Uděluji 65%

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *