Muzikál: Osmý světadíl (2016)

elan-osmy-svetadilS muzikály na motivy písní jednoho autora, či kapely se v poslední době doslova roztrhl pytel a Osmý světadíl nabízí  verzi s klasickými hity skupiny Elán. Své značně rozporuplné pocity z dnešního představení musím vypsat raději téměř okamžitě, jinak bych snad mohl něco opomenout.

V malých a stále rychleji stárnoucích prostorech divadla Kalich jsem byl svědkem muzikálu o 15 hercích, z nichž na první pohled čišela naprostá nevyváženost. Zatímco Tomáš Savka v hlavní mužské roli byl skvělý a za tento talent je opravdu nutné konceptu Superstar poděkovat, hlavní ženská hrdinka v podání Kateřiny Steinerové pro mě znamenala značné utrpení při posleších nejen společných písní, ale obzvláště jejích sól, při kterých člověk neměl nejmenší tušení, jestli se právě snaží o dojemný pláč, nebo výbušný smích – obojí u ní totiž vypadalo naprosto stejně a v kombinaci s jejím příšerným a falešným zpěvem (nevím, jestli se na dnešek jen špatně vyspala, nebo je prostě od přírody tak špatná) to z ní pro mne dělá kandidátku na propadák mé letošní muzikálové sezony. A to jsem si myslel, že nic horšího, než Danielu Šinkorovou v českém podání muzikálu Mamma Mia jen tak nezažiji. Díky bohu, tedy vlastně producentům za Tomáše, který to poměrně obstojně zachraňoval a je na něm jasně vidět, že nám ještě v oboru muzikálu mnohé nabídne.

Abych jen nehanil, představení mělo i svá světlá místa, občasně vydařené vtipy, slušnou interakci s diváky, a také samozřejmě pecky od Elánů. Příběh samozřejmě nebyl žádná velká pecka, ale na druhou stranu musím přihlédnout ke složité pozici scénáristů, kteří dostanou výběr několika pevně daných písniček s úkolem jejich proložení smysluplným dějem. To jistě není snadný úkol a v tomto případě musím říci, že byl dotažen uspokojujícím způsobem. Zbytek už je ovšem zase minusový – naprosto nezáživné a chudé „kulisy,“ jestli se těm pár papundeklům a světelným stěnám s vymlácenými difuzéry dá kulisy vůbec říkat.

Shrnuto podtrženo, Osmý světadíl byl pro mne velmi rozporuplným zážitkem. Sem tam jsem se slušně pobavil, sem tam si spokojeně zabroukal notoricky známé hitovky, které jsem poznal i když Elány příliš neznám, pozitivně jsem zhodnotil herecký i pěvecký postup skvělého Tomáše Savky, ale byl velmi zklamán tragickým výkonem hlavní ženské role a celkovou ubohostí „výpravy“ a kulis. Jestli se vážně chcete dobře pobavit u muzikálu plného písní od jediného autora, kupte si lístky spíše na Mýdlového prince, který vám nabídne o dvě třídy zábavnější večer.

Uděluji 45%