Legend of The Seeker – seasons 1, 2

600full-legend-of-the-seeker-posterJakožto fantasy fanouškovi mi pochopitelně Legenda o Hledači nemohla ujít. Příběh je jako drtivá většina fantasy seriálů zfilmován podle předlohy, v tomto případě podle Meče Pravdy od Terryho Goodkinga. V této sérii dosud vyšlo 12 knih (u nás byl každý díl rozdělen na 2 části, takže 24 knih celkem pro Česko) a podle rozšířených ohlasů to vypadá, že jejich kvalita je poměrně kolísavá s každým dalším pokračováním. Co se seriálu týká, byly natočeny a odvysílány 2 sezóny, a poté byl za klasického doprovodu petic a happeningů za záchranu zrušen. Nicméně, pro fanouška fantasy i ty dvě série rozhodně stojí za zhlédnutí, jelikož děj je poměrně pěkně ucelen a uzavřen, takže nehrozí žádné rozčarování z toho, že polovina zápletek nebyla rozpletena, za což seriálu patří velké plus. Častěji se totiž setkáváme právě s nedokončením dějové linky. Inu, i v seriálovém světě hrají peníze prim, a když dílo nevynáší, televize se často nerozpakují příběh z čista jasna utnout. Jak však bylo výše řečeno, Legenda o Hledači tímto neduhem dotčena není.

Co se týká příběhu jako takového, kritika se většinou uchyluje ke slovu „klasické klišé“. Já mám ale opačný názor. Svět, ve kterém se odehrává, je velmi nápaditý, propracovaný a plný různých skupin magických směrů, které se navzájem různě ovlivňují, takže je možné z něj dostat poměrně rozmanité zápletky. Díky tomu je seriál plný nejrůznějších kostýmů a šatů, které se mi opravdu velmi líbí a přitom nepůsobí nijak rušivě, zkrátka do příběhu docela zapadají. V jinak obyčejných lesích, polích a hradech, kde se většina fantasy příběhů odehrává tak originální a výrazné kostýmy dodávají pocit jedinečnosti a velmi seriál ozvlášťňují od podobných dílek. Jednoduše řečeno, jsem jen obyčejný chlap, a tak se mi líbí svět plný barevných a velkých výstřihů 🙂

Trošku mě mrzí fakt, že přes množství magických směrů a nejrůznějších magií obdařených lidí, jsem zas až tolik klasických „kouzel“ neviděl. Ano, hlavní čaroděj ovládá účinný a na pohled poměrně pěkný čarodějný oheň, několik zpomalujících a odrážecích kouzel, a podobně, ale ve výsledku nic z toho není žádná extra podívaná. Bohužel se právě zde projevil pravděpodobně nízký rozpočet seriálu, a tak můj dávný sen o příběhu plném opravdových a oslňujících magických bitev zůstává neukojen. I tentokrát bohužel hrají prim meče, a fyzické konflikty. Třeba příště.

Vyprávění nepostrádá spád, žádná doplňující zápletka není propírána příliš dlouho, a každá ze dvou sezón, přestože na sebe přímo navazují, má svou vlastní dějovou linii. Také proto působí seriál uceleným a uzavřeným dojmem. Podle mého názoru je první série o něco lepší, ale to je dáno hlavně tím, že těsně před koncem té druhé vás seriál významně připravuje na velkolepé finále, které ale tak úplně nedorazí. Umím si představit, že závěr celého příběhu by mohl být mnohem velkolepější a nápaditější.

Nic naplat, je dokonáno a i přes ne zrovna dokonalý konec se přiznám, že mě Legenda o Hledači velmi bavila. Není to nic velkolepého, není to žádná přehlídka dokonalých triků, ani magických soubojů (až na pár z davu nevyčnívajících vyjímek), ale i tak mne velmi bavila.