Game of Thrones – season 1

Game of Thrones - season 1Je to bez debat. Nejlepší fantasy drama, které člověk může spatřit. Při sledování je ale potřeba dodržovat jednoduché pravidlo, jinak vám tahle fantasy sága také může k srdci přirůst z opačného konce. A o jaké pravidlo, že se jedná? Je to snadné – nesmíte ani na deset sekund ulevit pozornosti a přestat se naplno soustředit na děj a dialogy postav. Pokud tak učiníte, máte téměř stoprocentní jistotu, že jste právě vynechali důležitou dějovou informaci, kvůli které může brzy dojít k nepochopení širších souvislostí.

Ano, Hra o Trůny je doslova napěchovaná dějovými informacemi, které jsou na diváka téměř bez ustání chrleny v desítkách a stovkách dialogů. Kdo by se divil, když má pouhých 10 dílů reprezentovat knihu, nebo alespoň její velkou část, která se při čtení ani nedá držet v jedné ruce, jaká je to bichle.

Musím se přiznat, že jsem ságu musel vidět dvakrát, abych alespoň většinově pochopil, oč vlastně jde, a rozmotal si v hlavě všechny návaznosti a spojitosti hlavních postav, kterých jsou mraky. A i tak jsem přesvědčen o tom, že kdybych se pustil do třetího zhlédnutí, opět objevím informace, které mi dosud zůstaly ukryté. Skutečně se nejedná o žádné oddechové podívání, abyste Hru o Trůny pochopili, budete se muset zkrátka pekelně soustředit, a nebo si předtím přečíst předlohu.

Ale na druhou stranu je nutné uvést, že jak je seriál nabitý informacemi, stejně tak má děj neuvěřitelný spád, a vy se díky němu nebudete ani chvilku nudit. Každá scéna má své jasné opodstatnění, jasný grip a jasný smysl. Žádnou „omáčku“ zde nečekejte.

Co říci závěrem? Jste-li fanouškem fantasy, tohle vás zkrátka nesmí minout. A věřte, že druhé a každé další shlédnutí vám prozradí další a další informace, kterých jste si dříve nestačili všimnout. Nyní vážně uvažuji o koupi knihy – to totiž musí být dílo!

Oficiální anotace

Výpravný seriál HBO Hra o trůny, podle bestsellerové fantasy ságy Píseň ohně a ledu od George R. R. Martina, zachycuje soupeření o moc mezi králi a královnami, rytíři a odpadlíky, lháři a šlechtici. Na počátku požádá král Robert Baratheon, jehož žena Cersei pochází z rodu bohatých a bezohledných Lannisterů, lorda Eddarda Starka, aby přijel na jih a pomohl mu spravovat království poté, co záhadně skonal jeho pobočník. Zároveň trůn z východu ohrožuje dospívající princezna Daenerys s bratrem Viserysem, jejichž rod Targaryenů vládl Západozemí mnoho let předtím, než byl krvavě sesazen. A proslýchá se také, že se dějí podivné věci na hranicích, severně od Zdi, kam odjíždí Jon Snow, Nedův nemanželský syn, aby se stal členem bratrstva, jenž je zavázáno přísahou království chránit.