Gabriel Mesta – StarCraft 2: Stín Xel’Nagů

gabriel-mesta-stracraft-2-stin-xelnaguStín Xel’Nagů je volně navazující příběh, který se odehrává po událostech z knihy Křížová cesta. Přesto, že se série ujal jiný autor, správná návaznost a reálie odpovídající stejnojmenné hře jsou díky přísnému dohledu firmy Blizzard opět na vysoké úrovni a my tak můžeme pokračovat ve čtení příběhů a objevování historie oblíbeného sci-fi světa StarCraft.

Stín Xel’Nagů je psaný trochu odlišným stylem. Střet tří ras je zde popisován očima každé z nich a velmi často je každá z těchto tří stran ještě sama rozdělena na další jakési podstrany. Výsledkem je pohled na konflikt z pěti různých pohledů, které se velmi rychle a dynamicky střídají. Velkou výhodu spatřuji v tom, že při vyprávění ze strany Protossů se dozvídáme opravdu cenné informace o historii této rasy a taktéž o jejím současném stavu. Nahlédneme do pozadí samotného vzniku Protossů, i do současných konfliktů mezi Prvorozenými následovníky jednotného protosského vědomí a Temnými templáři, kteří se kolektivnímu myšlení odmítli podrobit.

Tím však chvála končí. Kniha naprosto postrádá jakýkoliv moment překvapení. Děj je tak jednoduchý a přímočarý, jak to jen šlo a jeho zakončení si lze i s nevelikou fantazií velmi snadno domyslet již po několika prvních kapitolách. Navíc nutno podotknout, že poslední řádky zakončení mi přišly až téměř dětinské a patřící spíše do fantasy, nežli sci-fi světa. Tyto dva problémy jsou pro knihu tak závažné, že jinak dobrou formou psaný a informačně cenný příběh degradují až k horšímu průměru.

Uděluji 45%