Thor

thorDalším dílem do skládačky rodícího se universa od Marvelu je bezesporu první hrdina, který nepochází z Matičky Země, nýbrž z hlubokého a nepokojného vesmíru se středobodem na planetě Asgard, kde sídlí národ, který dosáhnul takové technické vyspělosti, že již nedělá rozdíl mezi vnímáním významů slov věda a magie. Z této planety pochází náš hlavní hrdina Thor, majitel kladiva skrývajícího nesmírnou moc.

První film o této postavě není zdaleka takový, jaký si ho pamatuji z mého tři roky starého prvního zhlédnutí. Dnešnímu poněkud kritičtějšímu a náročnějšímu oku neuniklo, jak jsou počítačem generované záběry dost rychlovykvašené. Krásnému a nápaditému Asgardu chyběl smysl pro detail a obzvláště městské budovy postrádaly jakoukoliv osobitost a něco, co by si člověk zapamatoval. Je zde zkrátka vidět snaha nevrážet do filmu, který měl teprve ukázat, jak si lidé Thora zamilují, zbytečně velké peníze. Kéž bych tak měl horší zrak a tohle nebyla první věc, které jsem si všiml 🙁 .

On ale ani příběh nebyl o mnoho lepší, bylo to celé takové hodně ukecané, protkané dost umělými dialogy a když už se něco dělo, vždy musel být přítomen obludně obludný robot bez vnitřku, který střílel jakýsi ohnivý paprsek. Nemám rád velké, nepřemožitelné a klišovité nepřátele. Tento jakoby z oka vypadl té hrůze, kterou v prvním Iron Manovi vytvořil zrádný Obidiah. Abych však jen nehanil, film přinesl milovaného padoucha Lokiho na výslunní a dopřál mu téměř okamžitý zájem široké veřejnosti, který měl brzy zužitkovat v chystajících se filmech. Mě osobně zaujal například strážce Bifrostu Heimdal, o kterém bych se v budoucnosti moc rád dozvěděl více.

Shrnuto kolem a kolem, první Thor byl trochu nervózní a opatrný, ale přesto dokázal přistavět další veledůležitý díl do základů rozjíždějícího se Marveláckého universa, které si brzy totálně podmaní svět filmu. Zaváhání v podobě velmi opatrné investice do postprodukce bude v následujících dílech napraveno a úžasně vymyšlený svět Asgardu se dočká mnohem detailnějšího a důstojnějšího zpracování. Prozatím to však celkový dojem z filmu trochu sráží.