Světová válka Z

svetova-valka-z.fw

Jak vidno, zombie tématika ještě zdaleka není tak úplně mrtvá, jak se myslelo. A to nejen protože se s ní stále točí další a další filmy, ale hlavně proto, že některé z nich stále ještě dokáží příjemně překvapit. A to je právě případ tohoto snímku.

World War Z vás už v prvních minutách zvedne ze židle svým infarktovým rozjezdem. Nečekejte žádné plané řeči kolem, film jde rovnou na věc a hlavní hrdina Brad Pitt musí už od začátku chránit svou rodinu před nečekanými a zběsilými nájezdy tisíců zombies. Tím bohužel veškerá zajímavější akce na poměrně dlouhou dobu končí. Následuje několik desítek minut dodatečného seznámení se situací, které jsou vystřídány dalšími přestřelkami a dalšímu pomalými scénami.

Musím však upozornit, že nemá cenu film škatulkovat do jednoho pytle spolu s upadající sérií Resident Evil. Proč? Protože zombíci ve Světové válce Z jsou setsakramentsky zběsilí. Nečekejte žádné dlouhé a táhlé pohyby, žádné inteligenční znaky extra tupých stvoření. Tady jsou na řadě zombies, kteří zrychlují z nuly na sto rychleji než Lamborghini Gallardo a o tuposti se zdaleka nedá mluvit. Jsou prostě jiní. Jsou prostě děsiví, a i kdyby v minulosti s touto tématikou vzniklo tisíc filmů, tenhle je zkrátka jiný. Za jednu z nejpovedenějších filmových scén vůbec považuj zástup nemrtvých zdolávající zdi Jeruzaléma – to je podle mě vrchol celého filmu, který vám ukáže s čím máme tu čest více, než tisíc stránek textu. Vizuální stránka filmu je zkrátka skvělá, zombíci a mutanti z Residenta se mohou jít bodnout.

Škoda jen, že druhá polovina filmu už byla příběhově poměrně dost táhlá a až na pár brilantních scén (např. výše zmíněný Jeruzalém) snímek příliš dramatickou podívanou nenabízí. Vše končí otevřeným závěrem, který na vás volá, ať se připravíte na další pokračování. Ale proč ne, i za cenu nižší kvality děje a zápletek se na tyhle zombies zkrátka chci podívat znovu a chci vidět, co za zběsilosti příště vymyslí.