Sleepy Hollow – seasons 1, 2

V roce 2013 přišel na televizní obrazovky seriál o bezhlavém jezdci terorizujícím jinak poklidné městečko Sleepy Hollow (Ospalá díra) a téměř okamžitě se stal jedním z mála, které jsem začal sledoval hned od první série díky skvělému pilotnímu dílu. Ten přinesl temnou atmosféru kombinovanou se skvělou hudbou a neotřelou mytologií vyhýbající se tradičnímu peklu a ďáblovi. Jak si seriál v mých očích vede po 2 sezónách a proč přináším jejich report až o 4 roky později?

Navzdory velmi slušnému rozjezdu se již v první řadě začaly mé pocity ze Sleepy Hollow velmi mísit. Tvůrci zcela okatě do děje vkládali natahované díly s nízkým rozpočtem a nepovedenými maskami, které mě začaly rychle nudit. Stále však bylo zajímavé sledovat, jak se vyvíjí hlavní dějová linka s fungující chemií hlavních postav, sem tam pročísnutou decentním humorem ve stylu „kterak pračlověk objevuje mobilní telefon„. Pak přišlo finále, začala druhá sezóna a vše se definitivně zlomilo. Temný horor přešel v otravnou a nezáživnou nudu, u které jsem se musel vždy dlouhé týdny přemlouvat, abych si pustil další díl. Týdny daly měsíce, měsíce roky, a teprve po přetrpění první desítky dílů se začalo konečně něco dít. Chvíli se zdálo, že se žánr snaží vrátit do starých kolejí, ale děj najednou zničehonic vyvrcholil a tak nějak ukončil hlavní zápletku z předchozí řady již v půlce druhé. No a pak se klubko žánru definitivně zašmodrchalo a na scénu přišel typ alá Supernatural a v příběhu se najednou začaly objevovat nové, nesmyslné, a nesmyslně mocné postavy, např. anděl Orion, který na scénu přišel jako blesk z čistého nebe, aby zachránil situaci a ukázal, že happy end vlastně není tak úplně end, ani happy. Ani ten však nevydržel dlouho a ke konci řady číslo dva došlo k rozuzlení všech těch dějových machinací a žánrových pokusů k tomu, že se jedna z  hlavních postav postavila proti ostatním a předvedla tak mělkou a plytkou zradu, za kterou by se scénáristicky nemusel stydět ani Homer Simpson. Alespoň však díky ní došlo k určitému oživení příběhu a návratu napětí, díky čemuž jsme ve druhé sezóně mohli vidět nakonec docela obstojné finále, které po rozpačitých krocích předchozích dílů moc hezky rozpletlo všechny nitky a děj defacto ukončilo. Kdybych nevěděl, že už jsou venku další řady, přísahal bych, že tvůrci měli za úkol vše připravit k zakončení.

Hodnocení tohoto nesourodého multižánrového celku je velmi těžké. Sleepy hollow měla v prvních dvou letech skvělý rozjezd, k uzoufání nudný střed, kterému se vůbec nedařilo najít sama sebe, ale nakonec přišlo s ne úplně špatným zakončením. Být to na mne, stane se Sleepy Hollow jedním z velmi malé hrstky (ne-li jediným) seriálem, u kterého se vzdám, a díky celkem zakončenému ději se ani nepokouším pokračovat další sérií, protože velmi rychle ztratil původního ducha a překlenul se do klasické epizodovky se scénáři podle kopyta. A bohužel pro Sleepy Hollow, na tohle tady mám výše zmíněný Supernatural, který je však kvalitou a zábavností jednotlivých epizod v úplně jiných ligách. Jelikož to však pouze na mne není, pravděpodobně se s drahou polovičkou pokusíme zjistit, co bude dál.

Uděluji 55%