Prison Break – season 1

prison-break

Po dlouhé době jsem se vrátil ke zhlédnutí podle mě zlatého fondu seriálových výtvorů. První řada Útěku z vězení patří k tomu nejlepšímu, co jsem kdy v seriálovém světě viděl.

Napětí by se dalo krájet, nervy tečou, každá sekunda se vleče jako minuta. Asi tak by se dalo charakterizovat sledování první sezóny tohoto skvělého seriálu. Prostě úžasná scénáristická i režisérská práce, která vám nedovolí pomalu ani mrkat A nejlepší je na tom to, že i při druhém sledování tam velká část z toho napětí zůstala i přes to, že už jsem tak nějak věděl, co přijde.

Jednotlivé postavy jsou velmi dobře zapamatovatelné, zápletka je poměrně jasná a hlavně zde nečekejte žádné zbytečné a natahovací díly, jak bývá u dvacetidílných sezón jiných seriálů zvykem. Každý díl má skvělý spád i dějový posun – opravdu žádné zbytečné výplně. Jediné, co mě trochu mrzí je fakt, že pozadí celého problému mimo scény s vězením, a sice mocenský boj na velmi vysokých státních postech se v poslední části seriálu vystupňoval do zcela jiných výšin, než kde původně začínal. Následující série tento fakt jen těžko zvládnou ukočírovat a bohužel i závěr celé sezóny jím velmi trpí. Ocenil bych, kdyby tento mocenský boj nebyl tolik rozvinut a zůstal v mnohem jednodušších a přímočařejších kolejích, aby se i poslední epizody mohly více věnovat samotnému útěku. Bohužel se tak nestalo a útěk z vězení byl na úkor tohoto boje poněkud upozaděn. A to je také jediný důvod, proč u mne tento výborný seriálový start nedosáhne na devadesátkové hodnocení.