Jessica Jones – season 1

jessica-jonesJessica Jones je po loni uvedeném Daredevilovi druhým samostatným seriálem, který je letmo spojen s Marvelovským filmovým univerzem a narozdíl od hláškujících superhrdinů v pestrobarevných kostýmech se věnuje tomu, co se mezitím děje „tam dole,“ kde žijí běžní občané New Yorkské čtvrti Hell’s Kitchen.

Tam, kde mě první řada Daredevila otrávila, získává Jessica Jones cenné body. Od samého začátku jasně víte, kdo je záporák, co dokáže a můžete si tak v ději najít určité kotvy, které Daredevil zoufale postrádá. Kilgrave, který dokáže lidi přinutit k jakémukoliv činu pouhým vyslovením příkazu, je povedený, a díky své schopnosti i místy docela vtipný záporák, u kterého nikdy nevíte, jaké tragicky-vtipné momenty svým obětem dokáže vymyslet („Stoupni si naproti tomu plotu a buď tam na věky“). Děj navíc není tolik protkán absolutně zbytečnými a prázdnými dialogy a přesto, že je zde mnohem méně akce, bavil jsem se daleko více.

Napojení na Daredevila bylo vyřešeno spíše sporadicky postavou zdravotnice Claire a stejně jako u něj se přidalo i slovní napojení na MCU (Marvel cinematics universe), o kterém se v jedné z epizod zmínila sama Jessica. Zbytek byl výše zmíněnému Daredevilovi navýsost podobný, špinavá čtvrť slavného města, nevyumělkované postavy a z celého příběhu čiší určitá reálná surovost. Možná bych ubral trochu toho zbytečně detailního sexu na začátku, přidal více opravdového spojení se zbytkem Marvelovského světa a Jessica Jones se pomocí správných zápletek příštích sezón může stát skvělým seriálem. Uvidíme, co ve spojení s dalšími příběhy z Hell’s Kitchen Marvel nabídne a v co se dílo vyvine.