Game of Thrones – season 4

hra-truny-4V pořadí již čtvrtá sezóna jednoho ze světově nejpopulárnějších seriálů vůbec je za námi již nějaký ten pátek. To bych ale nebyl opravdový fanda, kdybych se nerozhodl sepsat své hodnocení až po třetím zhlédnutí. Jen málokterý seriál mě dokázal pohltit natolik, abych se k němu někdy vrátil, natožpak ještě v tomtéž roce. A ještě ke všemu dvakrát! To samo o sobě už je hodnocením samo za sebe.

Hra o trůny je prostě fenomén. Velkolepé záběry těch nejrozmanitějších prostředí natáčených po celém světě snad ani nemohou omrzet. Devátá epizoda Strážci na zdi byla pro mne tou největší ukázkou, jak skvěle se dají extra peníze v rozpočtu utratit – bitva o Zeď a záběry na ní byly zkrátka velkolepé. Od pohledů z ptačí perspektivy, které přelétaly z jedné strany zdi na druhou, po úžasnou scénu boje přímo v černém hradu, která bez jediného střihu obsáhla snad 360 stupňovou otočku plnou lítého a skvěle zrežírovaného boje. Podobných záběrů jsem mnoho neviděl ani ve vysokorozpočtových filmech.

Co se děje týká, tato sezóna byla opravdu zlomová, ostatně ne, že by ty předchozí nebyly. Druhá polovina řady končila v každém díle pro vývoj příběhu velmi důležitými okamžiky a tam, kde se děj rozchází od své knižní předlohy nemohu opět jinak, než chválit, neboť se hrůzostrašnou složitost a rozvláčnost snaží dle televizních možností alespoň trochu mírnit.

V souhrnu tedy nemohu mluvit jinak, než opět v superlativech a slovech plných chvály za perfektní vyčerpání přiděleného rozpočtu za věci, které pro mne z tohoto seriálu dělají stále srdečnější a srdečnější záležitost, ke které se budu zcela jistě moc rád vracet. A ano, tahle řada byla vážně extratřída.

Uděluji 95%