Flash – season 2

flash-season-2Povedený, avšak ne zcela bezchybný nováček na poli komiksových seriálů stanice CW dostal v tomto roce další sezónu a ukázal divákům, jestli bude možné z Flashe udělat podobně jako v případě bratrského seriálu Arrow déletrvající počin čítající více úspěšných sezón.

Druhá série rychlíka Flashe se věnuje novému nebezpečí, které proti Zemi osnuje útok z paralelních vesmírů, jež se otevřely anomálií ze závěru první sezóny. Hned z úvodu jsem tedy byl zklamán, protože časové hrátky, které v seriálech naprosto nenávidím, nejenže zůstaly, ale ještě ke všemu byly doplněny alternativními realitami, mezi kterými musí Flash pro zažehnání útoku nebezpečného rychlíka z alternativní Země cestovat. Tolik asi k originalitě námětu – opět čas, navíc alternativní dimenze a k tomu ještě bude hlavní padouch opět další rychlík.

Po zjištění silně neoriginálních prvků příběhu jsem byl ze začátku nové sezóny hodně zklamaný, protože tvůrci na originalitě příběhu zrovna dvakrát nezapracovali a rozhodli se dost značným způsobem zrecyklovat sezónu předchozí. Přesto to však nebyl úplně propadák, protože Barry Alen, alias Flash se naučil několik nových triků a bylo zde absolutní minimum výplňových epizod, takže jsem byl příjemně překvapen, že i z téhle neoriginální zápletky scénáristé dokázali utvořit 23 slušně odsýpajících dílů, které se intenzivně věnovaly hlavní příběhové linii a kromě slušných crossoverů se seriálem Arrow ještě dokázali představit nové hrdiny a záporáky, kteří byli vzápětí přenecháni naneštěstí těžce odfláknutému spin-offu Legends of Tomorrow.

Z druhé sezóny mám tedy smíšené pocity. Na jednu stranu silně zrecyklovaný a vyeskalovaný námět ze sezóny předchozí, na druhou stranu i přesto stále zábavný a odsýpající děj. To, že věda dostává v téhle komiksovce pěkně zabrat a realita je odsunuta hodně dozadu odpustím, protože Flash si rozhodně na žádnou extra-realitu nehraje. Barryho komunikaci s tzv. Zdrojem rychlosti, která byla představena v závěru, si však tvůrci opravdu mohli odpustit protože vedle reality a „jakž takž“ komiksové reality také existují úplné pohádky a já si nejsem jistý, jestli by se zrovna k tomuto žánru měl Flash naklánět. Takže kam až oko dohlédne, smíšené pocity. Třetí sezónu si však ujít určitě nenechám a upřímně doufám, že tentokrát se bude více šetřit s nápady typu cestování časem, multivesmír, a také dalšími rychlíky.

Uděluji 60%