Better Call Saul – season 1

better-call-saulBetter Call Saul je nový seriál, který vzešel jako spin-off ze skvělého Breaking Bad. Hlavní postavou je charismatický právník na odvrácené straně zákona Saul Goodman – zde ještě s původním jménem James Mc’Gill, který vystudoval dálkovou právnickou školu a ještě před událostmi z Breaking Bad se snaží prosadit coby nový právník ve starém dobrém Albuquerque. Osud mu však připravuje stále nové a těžké rány, které mu postupně stále více kazí jeho vysněnou morálku ke konání dobra a Jimmy se tak začíná pohybovat na hraně zákona. Kdy a jakým způsobem spadne do spletité pavučiny organizovaného zločinu tak, jak ho známe z původního seriálu? Odpoví spin-off Better Call Saul!

První sezónu seriálu bych kvalitou přirovnal k první sezóně výše zmíněného Breaking Bad. Děj se teprve rozjíždí a divák se postupně shledává s několika známými postavami z původního příběhu a odhaluje minulost jejich života. Než jsem se do příběhu pustil, trochu jsem pochyboval, zda má hlavní postava dostatečně zajímavý příběh a charakter, aby utáhla vlastní seriál, ale spolu s Mikem Ehrmontrautem, který mu se svou ledově klidnou povahou zdatně sekunduje, se stavba základů nového příběhu poměrně vyvedla a rozhodně naláká na další série.

Rozjezd byl sice trochu pomalejší, než bych čekal, a spolu s ne příliš vydařeným finálovým dílem, který mě docela slušně nudil by to nebylo nic extra – ale nutno podotknout, že laťka od Breaking Bad je dost vysoko a mnoho seriálů se podobné kvalitě ani trochu nepřiblíží. Better Call Saul je navíc točen stejně nápaditým a osobitým stylem, kdy kamery zabírají děj z těch nejneobvyklejších úhlů, a to mě zkrátka baví a je velmi osvěžující tento skoro až umělecký styl natáčení sledovat. Díky tomu prvnímu ročníku sólovky pro Saula Goodmana přiřknu stejné hodnocení, jako rozjezdu Breaking Bad.