Arrow – season 4

arrow-season-4Poslední z letošní trojice DC Comics na stanici CW je na řadě stálice Arrow, která se musí potýkat s klasickým syndromem prodlužovaného seriálu a hledání nových námětů a příběhů, které původně nebyly v plánu.

Původní samozvaný strážce už dávno vyrostl ze svých soukromých komorních akcí, naverboval další bojovníky proti zločinu a nyní hovoříme už o celém týmu Arrow s velikou a moderní podzemní základnou, ze které hrdinové podnikají své akce. Námětem 4. sezóny byl povedený a mocný záporák Damien Darhk čerpající svou moc z prastaré magie, se kterou Oliver a jeho parta nemají jak bojovat. V průběhu série se poodkrývají jeho plány, motivace a samozřejmě také vchází do děje mnoho nových padouchů i kladných postav, které nejnovějšího nepřítele Star city pomáhají porazit. V  této sezóně jsme se dokonce dočkali i nějakého toho definitivního úmrtí (alespoň prozatím), což je u televizní stanice CW snad úplná novinka.

Až dosud vše vypadalo poměrně kladně, a také vlastně bylo, dokud si člověk neuvědomí drobné, avšak neskutečně otravné chyby, například Oliverovu superschopnost, kterou ovládá ještě lépe, než střílení šípů. Ano, mluvím o dávání si za vinu vše, co se kolem děje. V určité fázi série už to bylo tak otravné, že to došlo i samotným tvůrcům seriálu a dovolili hlavním postavám, aby si z toho sami udělali nějakou tu legraci. Další otravnou, ale už stálou záležitostí je chronická neschopnost všech postav se střelnými zbraněmi se alespoň občas trefit. Arrow ale i přes to stále šlape. Letos jsme se stejně jako ve Flashovi dočkali absolutního minima zbytečných výplňových dílů, což je ve tři-a-dvaceti dílném seriálu slušný výkon. Trochu mě zklamal závěr, který byl už silně přitažený za vlasy a po vynikající a napínavé střední části celou snahu o velké finále trochu zazdil, neboť se tentokrát jednalo nejen o magii, ale také o zkázu celého světa, která byla na spadnutí. Po této řadě už bude pro Arrowa těžké děj ještě více vyeskalovat a já si myslím, že chce-li být dále divácky úspěšný, bude se muset naopak stáhnout trochu do ústraní a předvést poněkud komornější sezónu, na což má po tomto horším finále celkem dobře nakročeno. Otázkou ovšem je, jestli tvůrci neotočí o 360 stupňů a nebude vše zase trochu jinak. Například by mohlo být na pořadu dne zničení minimálně celé galaxie, nebo rovnou vesmíru. Na odpověď si budeme muset pár měsíců počkat.

Všehovšudy jsem ale spokojen. Arrow si stále drží zajímavý děj a letos byl z výše zmíněné trojice CW komiksových seriálů jasně nejžhavější želízko v ohni, na kterém seriálový DC svět stojí. Dokonce i kvalita flashbacků šla prudce nahoru, což však po loňském ultra-nudném Hong-Kongu jistě nebyl až takový problém zařídit.