Agents of S.H.I.E.L.D. – season 3

agents-of-shield-season-3Třetí řada seriálu, který je svým dějem a zaměření k MCU (Marvel Cinematics Universe) blíže, než všechny ostatní. dělí svoji pozornost mezi dva hlavní dějové pilíře. Agenti S.H.I.E.L.D.u se budou i nadále honit za organizací Hydra, která se snaží povstat za vedení Granta Warda, ale svou nemalou pozornost budou muset věnovat i velkému množství nových lidí se superschopnostmi, tzv. Inhumans. Říkáte si, že vsázet na toto téma, které je dnes obvyklejší, než rohlík v pekárně, je pořádný risk? Nemohu nesouhlasit.

I přesto, že seriál přichází do nové sezóny s jednou už několikrát zrecyklovanou zápletkou a jednou, která je dnes tak přetěžovaná, že už nemůže přinést nic zajímavého, umí stále až neuvěřitelným způsobem upoutat k obrazovce a vytvořit dnes tolik vzácné napětí z očekávání toho, co bude dál. A stejně jako tomu bylo i v sezónách předchozích, sází Agenti hlavně na skvělé obsazení hlavních postav, které mezi sebou mají jedinečnou chemii. Seriálový SHIELD je samozřejmě stále jen velmi malým a nevýrazným odrazem svého velkého filmového „bratra,“ ale stále působí velmi dramaticky a dokáže překvapit.

Třetí řada byla dějově velmi vyvážená, hlavně prostřední část byla nad očekávání napínavá a udržovala mě u obrazovky od jednoho dílu k druhému. O to větší škoda potom byla, že tempo nedokázala udržet až do konce a závěr působil spíše komorněji a byl poměrně předvídatelný. Navíc mě mrzí neustálá absence nějaké velké návštěvy z filmového universa, která by podle mě výrazně naboostovala tolik skomírající sledovanost. Marvel si ji navíc narozdíl od DC stále ještě může dovolit, neboť mezi svými filmy a seriály udržuje dějovou kompatibilitu, což je věc, které se DC vzdalo prakticky ihned, a které bude zatraceně litovat (např. herecký rozpor mezi chystaným filmovým a aktuálním seriálovým Flashem).

Závěrečným pohledem musím říct, že Agents of S.H.I.E.L.D jsou stále skvěle fungujícím seriálem s vyváženou kvalitou, špičkovým obsazením a adekvátním rozpočtem postprodukce, který rozhodně stojí za to sledovat. Úplně zbytečně ale po celou dobu své existence setrvávají Agenti stále tak nějak v pozadí a kdyby neexistovali, nic moc by to pro MCU neznamenalo. A to je zatracená škoda, protože by stačilo opravdu velmi málo a nemuselo by tomu tak být. Sem tam nějaké to cameo velké filmové hvězdy, sem tam větší propojenost s dějem filmů, a z tohoto seriálu by mohla vzniknout nezbytná výplň mezi čekáním na filmy. Opravdu škoda…