Revolution Renaissance – New Era

frontNové Éra. Alespoň pro Tima Tolkkiho – finského kytaristu a metalového hitmakera, který v roce 2008 ukončil svou dlouholetou kariéru v kapele Stratovarius, aby se vydal na cestu plnou dalších kapel a přestupů. Tuto cestu bych rád celou v následujících dnech podrobil recenzím a čím jiným začít, než debutem skupiny, kterou po jeho odchodu založil. Poslechněme si album New Era od nově vznikající Revolution Renaissance.

A že je co poslouchat. Tedy alespoň pokud jste stejně jako já milovníci melodie. Album New Era je poměrně snadné zrecenzovat – nemá vyloženě slabé články, melodie jsou melodické, refrény epické, a balady vás chytí u srdce. Velmi pravděpodobně se v nich odráží i časté deprese, kterými je Tolkki znám – faktem bohužel je, že v čím větší depresi Timo byl, tím lepší kousky dokázal metalovému světu poskytnout. Kéž by to fungovalo opačně.

Co z alba rozhodně vypíchnout? Rozhodně úvodní speedovku Heroes, která jakoby vypadla z tvorby kapely Edguy. Dále se velmi povedla balada Angel a stejně tak nápaditý je hit Eden Is Burning, ve kterém nám Timo Tolkki neskromně ukazuje svou tvůrčí genialitu formou pomalého, ale uším náramně lahodícího kytarového sóla.

Vypíchnout by šlo z téhle desky mnohem více, ale to bych asi musel zmínit úplně vše, protože jak jsem uvedl výše, deska zkrátka nemá žádný výrazně slabší článek, možná snad Keep the Flame Alive, která se místy táhne jako smrad bez výraznějšího nápadu, a také znění bicích, které mi ve většině skladeb zní dost neuměle. Nebýt těchto dvou maličkostí, možná bych uvažoval o devadesátkovém hodnocení.