StarCraft 2 – Heart of The Swarm

starcraft-2-heart-of-the-swarmSrdce Roje je pokračováním nové trilogie ze světa Starcraft, který po mnoha letech zažívá znovuzrození v perfektní formě. Přesto, že cena, jak je u firmy Blizzard dobrým zvykem tomu neodpovídá, jedná se oficiálně pouze o datadisk k původní hře Wings of Liberty, který nabízí příběhovou linii za rasu Zergů.

Na herních principech se téměř nic nezměnilo, snad jen u každé ze 3 hratelných ras přibyly nějaké nové jednotky, kterých si sotva všimnete, natož si je zapamatujete. Grafická stránka taktéž nedostala žádné převratné změny. O co tedy jde primárně je příběh a další posun ságy o tomto fiktivním světě. A ten věru stojí za to. Nechci příliš prozrazovat děj dopředu, tak pouze nastíním, že děj přímo navazuje na předchozí díl trilogie a Sarah Kerrigan se v ní vydává na cestu za pomstou proti císaři terranské samosprávy, Arcturu Mengskovi. Během její poutě vesmírem zažije mnohá doborodružství, ať už s jejím vyvoleným Jimem Raynorem, který je na začátku kampaně zajat Mengskem, či s Protossy, kteří jí pomáhají a směrují k tomu, aby více zesílila, jelikož se za dveřmi známého vesmíru objevuje nový ultimátní nepřítel – příslušník legendární rasy Xel’nagů s obrovkou silou. Ten navíc hrozí totální destrukcí známého vesmíru a vypadá to tedy, že Protossy v následujícím posledním dílu trilogie čeká opravdu velmi tuhý souboj.

Brífinky mezi hratelnými misemi ve hře zůstaly, jen se poněkud upravily, aby více odpovídaly Zergům. Najdete v nich vždy hlavní aktérku Královnu čepelí v jejím létajícím leviathanu, kde může v různých komnatách a prostorách konzultovat strategii s jejími průvodci a nebo provádět různá vylepšení zergských jednotek pomocí evolučních mini misí. Do hry je navíc zanesen drobný RPG prvek, jelikož Sarah dostává za plnění hlavních a vedlejších cílů nové a nové zkušenosti, díky jimž se vyvíjí a může pak v bojích používat nové schopnosti. Velmi příjemný bonbónek.

Hra je stejně jako v předchozím případě skvěle vybalancovaná, pekelně hratelná a díky skvělému příběhu i zábavná. Množství skvělých blizzardích cinematics už asi ani nemusím zmiňovat. Styl hraní oproti defenzivněji laděným Terannům je zde úplně jiný a já jsem si útočení ve vlnách nespočetných zergských vln maximálně užíval i přes to, že mnoho misí bylo tzv. na čas, což nebývá můj oblíbený šálek kávy. Zde mi to však vůbec nevadilo a hře to dodávalo potřebné grády. Blizzard opět dodává ze naše peníze odpovídající porci zábavy a já se moc těším, až se na světlo světa dostane závěr této epické trilogie.