Vlk z Wall Street

vlk-z-wall-streetPoslední dobou mám pocit, že v mém oblíbeném žánru musí být totální mrtvo, protože se čím dál častěji přikláním ke sledování filmů, které jsou založeny na skutečných osobách, nebo událostech. A co jeden sobotní večer nedal, řekl jsem si, že je ten pravý čas, mrknout na toho všemi obchoďáky z mého bývalého zaměstnání do nebe vynášeného Vlka z Wall Street.

Leonarda DiCapria osobně vůbec nemusím, ale co se dá dělat, zdá se, že mu léta sluší a poslední dobou co film, to skvělé hodnocení. V tomto snímku se z něj stane akciový makléř absolutně bez morálky či jakýchkoliv zábran, toužící jen po ovládnutí trhu a vydělání obrovské sumy peněz. Z obyčejného poradce se během let vypracuje do ředitele a majitele velké makléřské firmy, která zcela kopíruje jeho touhu po bohatství, která se před ničím nezastaví.

Snímek je plný sexu, drog, nikdy nekončících večírků, ale také pádů a odvrácené strany podobného stylu života. Velmi mne však udivilo, že klasický Holywood se naprosto vyhnul škatulkování veškerých postav a výsledkem je tak zcela neutrální film, který hlavní postavu nijak nehájí, ale ani neodsuzuje. A přesto je i při své neskutečné tříhodinové stopáži neskutečně zábavný, což jsem o filmu, který je plný sexu, drog, a prostý jakékoliv morálky řekl naposledy před… vlastně nikdy. Příběh je navíc založený na skutečné události a hlavní i vedlejší postavy zřejmě velmi věrně kopírují reálné dění tehdejší Wall Street. Pokud vás tedy zajímá, jak je to s akciemi na americké burze možné roztočit, a co to může z obyčejného člověka udělat, vřele doporučuji film zhlédnout. Buďte však připraveni na to, že to, co uvidíte, se vám nebude líbit.

Závěr je poměrně prostý – filmově geniální, morálně je mi z toho zle. Velmi názorná ukázka odvrácené strany kapitalismu.