Transformers 3: Temná strana Měsíce

transformers-3Je to jasné. Transformers jsou komerčně úspěšná pecka, která musí pokračovat stůj, co stůj. Bay ale bohužel není Nolan ani Jackson a je až příliš jasně vidět, že v Transformeřím universu převzal roli starého psa, který nám už nic nového neukáže.

Po druhém díle, jenž nesahal prvnímu ani po kotníky existovaly v zásadě jen 2 možnosti. Buď si celý tvůrčí tým (nejen režisér, ale i scénáristé) sáhne do svědomí a do třetího dílu opět vloží srdce a plno dobrých nápadů, nebo pojedou setrvačností a třetím dílem dají jasně najevo, že z téhle série už žádnou pecku nevymáčknou. A můžete hádat jednou, který z těchto scénářů se naplnil.

Příběhová linie scénáře nebyla vůbec špatná, ale postrádala budování napětí a zvědavosti, jak to celé skončí. Stejně tak nápady na epické scény opět vydolovaly ze své studnice moc pěkné kousky, ale zkrátka to vůbec nefungovalo dohromady. Film je naprosto lineární podívanou, která je sice řemeslně opět na špičkové úrovni, ale co z toho, když v ní chybí moment překvapení nebo cokoliv jiného, co vás zvedne z pozice v leže s polozavřenými víčky. Abych se přiznal, u filmu jsem nakonec opravdu usnul a druhou část jsem si musel pustit znovu. A to je vlastně tak nějak hodnocení samo za sebe.

Obrovským přešlapem, který si zaslouží odstavec sám o sobě je potom volba jakési topmodelky, která si střihla roli hlavní ženské hrdinky. Nevím, co na Michaela Baye má, ale aby dostala roli, kterou opravdu dostala, musí to být něco minimálně gigantického. Oproti tomu Shia LaBeouf herecky dospěl a uvěříte mu každou scénu, ale partnerku, kterou vyfasoval, si opravdu nezasloužil. Chápu, že když tvůrcům Megan Fox, která byla pro roli „Transformers girl“ stvořena, se svou účastí na dalším pokračování sekla, bylo nutné rychle vybrat náhradu. Ale teď vážně – řekněte mi prosím jednu jedinou věc, která je na sterilní britské topmodelce Rosie s krkolomně dlouhým příjmením zajímavá, kromě její totální herecké neschopnosti.

Je obrovská škoda, jakého úpadku se tahle skvělá značka dočkala, a jak nudný může být film, který má k dispozici blockbusterový rozpočet, kvalitní post-produkční studio i světově proslulého režiséra. Já tomu zkrátka nerozumím.