Rychle a zběsile 2

rychle-a-zbesile-2Recenze prvního dílu je za námi, pojďme nyní nakouknout pod kapotu a subjektivně zhodnotit volné pokračování. A že volné je opravdu ve všech směrech – zůstala jen jediná postava z předchozího dílu, a sice Brian O’Connor, který i tentokrát bude působit coby policií nastrčený špion. Zbytek se docela razantně změnil.

Film je barevnější, rychlejší, šílenější, a bohužel také prošpikovaný nespočtem trapných hlášek, kterými se jezdci během závodů do sebe naváží. A to musím bohužel vytknout velmi důrazně, neboť těch rychlých střihů s pohledem do obličeje, který pronáší rádoby vtipnou hlášku na adresu svého soupeře, je tam více, než závodů samotných a mě osobně to velmi rušilo a kazilo dojem z celkového výsledku.

Tento film je zvláštní tím, že ani mé subjektivní hodnocení zcela přesně neví, jestli některým aspektům, kterými se od svého předchůdce odlišuje, hodnocení přidat nebo ubrat. Například ta výše zmíněná barevnost. Ve druhém díle jsou všechna auta o tolik barevnější a výraznější, že to hraničí až s kýčovitostí. Všechny dámy a slečny o tolik zvláštněji oblečeny, že to opět hodnocení filmu asi spíše srazí, než vylepší. A všechny závody tak zdramatizovány, že to místy působí opravdu hodně papundeklově.

A co je nejhorší? Tyrese Gibson, i když sem tam pronese poměrně vtipnou hlášku, či provede nějakou povedenou lumpárnu, je opravdu jen velmi slabou náhradou za Vina Diesela, který v druhém díle opravdu citelně chybí. A zástupci policejních složek? Ti jsou v tomto díle ještě více otravnější než před tím a svými způsoby si nezadají s ostatními záporáky.