Rocky 6 – Rocky Balboa

rocky-6-rocky-balboa

Příběh slavného boxera Rockyho se pomalu chýlí ke konci. Dostal se na vrchol, porazil své největší soupeře, se stal trenérem a nyní si užívá boxerského důchodu jako majitel restaurace. Od posledního filmu uplynulo 16 let, ale Rocky Balboa ještě stále neřekl poslední slovo. Bohužel.

Filmy Sylvestera Stalloneho se staly určitým fenoménem. Nepochybně, jednou z hlavních událostí, které k tomu vedly, bylo natočení prvního Rockyho, který se mi opravdu hodně nelíbil. Stejnou měrou přispěla jistě i série Rambo a také nesmrtelné filmy jako např. Demolition Man, Specialista a mnoho dalších. Má toho na kontě opravdu mnoho a do akčního žánru se již dávno zapsal nesmazatelným inkoustem. Ale hádejte co, jemu to stále nestačí. Po letech oživil Ramba, začal točit novou veleúspěšnou sérii Postradatelní, natočil i několik dalších samostatných filmů, a stejně tak vdechl ještě jeden další nádech do plic i Rockymu.

Tenhle nádech už si však podle mě mohl odpustit, i když kritici i veřejnost film přijali poměrně vřele. Děj mi připadá takový nijaký, žádná zajímavější zápletka a až na úvod filmu žádný zajímavější zvrat. Děj je zkrátka jasně nalajnovaný a má podle mě sloužit jen a pouze k tomu, aby Rockyho důstojně odvedl do definitivního důchodu. A tento účel rozhodně splnil, ale už to zkrátka nebyla taková zábava a ani závěrečná exhibice nebyla nijak zvlášť napínavá.

Rocky je v důchodu a jeho rozlučka pro mě nestojí za víc, než za naprostý průměr. A bojím se, že vzhledem k tomu, že film zkrátka nebyl takovou peckou, jakou asi měl být, že se možná ještě někdy se slavným americkým boxerem shledáme.