Pulp Fiction

pulp-fictionSnímek, na který bych se podle popisku jen stěží kdy podíval ze svého vlastního popudu, ale ke kterému jsem byl nakonec přemluven kamarádem má v českém překladu podtitul Historky z Podsvětí. Podle nadšených komentářů diváků největší filmové databáze v česku to vypadá, že se jedná o nezapomenutelný klenot geniálního a nejoriginálnějšího filmaře pod sluncem. Aha.

Pulp Fiction vypráví několik navzájem se prolínajících příběhů té největší spodiny, která vás může napadnou, ale ano jsou to vaši hrdinové. Nezapomeňte je coby vzory promítnout vašim dětem. Vypráví o jejich drogových jízdách, kriminálních činech, hektolitrech krve a sem tam nějakých těch gay perverznostech. A ač to velcí fanoušci filmu možná neradi uslyší, není to žádný akčňák, není to žádný thriller, ale pouze prachsprostá (vlastně dost hodně sprostá) komedie. A já nerad komedie! Přesto však, ač tomu sám nerozumím, jsem celé ty nekonečně dvě a půl hodiny, které film má, přemýšlel, v co to celé křížové vyprávění vyústí. A to by nebylo geniální a originálního dílo úžasného režiséra Quentina Tarantina, aby to celé nevyústilo v naprosté… NIC. Ano, stejně jako film nemá žádný začátek a žádnou očividnou zápletku, stejně tak nemá žádný konec nebo žádné rozuzlení. Jak úžasné a geniální dílo!

Abych ale jen nehanil – musím sám sebe prásknout, že přes to všechno jsem na tom něco, ač přesně nevím co, našel. Možná to byla sprška dnes už kultovních hlášek, které jsem si konečně mohl přiřadit ke zdroji. Možná to byly solidní výkony zúčastněných herců a možná to byly občas tak debilní scénky (nešťastná střelba Johna Travolty v automobilu), až byly skutečně docela vtipné. Nevím přesně, ale něco na tom vážně je, protože jinak bych se nedokázal celou stopáž dívat, aniž bych se začal podvědomě zabývat něčím jiným.

Ano, Pulp Fiction je originální a na svou dobu vypráví o tabu, která se tehdy rozhodně veřejně tímto způsobem neprezentovala. Je i poměrně vtipný a ač zkrátka nevím čím, tak vás udrží u obrazovky. Ale rozhodně a opravdu stoprocentně o něm nikdo s přemýšlející hlavou nemůže prohlásit, že je geniální.

Uděluji 55%