Kazatel

kayatelKazatel. Film, který se mi doma povaloval už hodně dlouho a již mnohokrát mne napadlo si jej pustit. Než jsem však našel tu pravou chvíli, kdy byla nálada, a kdy se před něj nevtlačilo nic jiného, uběhlo opravdu mnoho let. A o co, že jsem to tedy ten předlouhý čas přicházel?

Priest je post-apokalyptické béčko plné upírů a dekadentní společnosti žijící v uzavřených městech, kterým vládne církev. Paul Bettany v roli Kazetele, neboli prvotřídně vycvičeného vojáka v boji proti upírům vyráží na zakázanou cestu za záchranou své dcery, která byla unesena. Více netřeba psát, zkrátka další sci-fi, nebo chcete-li fantasy s upíří tématikou.

Bohužel stejnou měrou, jakou je originální námět (tedy holou nulou) mě zaujalo i zpracování. Tenhle snímek je vlastně ohromnou vykradačkou několika starších filmů a nepřináší žánru, ani divákovi absolutně nic nového nebo zajímavého. A to myslím zcela vážně, nemít po ruce chutné pivo s nachos, nejspíš bych se nevydržel dívat až do konce. Triky a efekty nebyly vůbec špatné, vlastně naopak, ale jejich zpracování byla příšerná nuda. Upíři, kteří mi připadali spíše jako zombie byli… vlastně nebyli vůbec nijací. Totální šeď, kterou jste viděli milionkrát před tím v naprosto nudných scénách, které neprobouzí žádné emoce.

Tenhle film byl opravdu šlápnutí vedle. Mnoho komentářů napříč internetem tvůrčí tým obhajuje s tím, že se od začátku vědělo o béčkovém formátu filmu a s tím, co měl režisér k dispozici vlastně dokázal zázrak. To mě ale vůbec nezajímá. Já jsem bohužel viděl ohromnou nudu, která mi sebrala hodinu a půl života. Jediné procentní body si u mě film vysloužil alespoň trochu zajímavým ztvárněním uhánějícího vlaku, kterým se upíři pohybovali, a který jako jediný z celého filmu dokázal vytvořit alespoň nějaké emoce a byl alespoň trochu zapamatovatelný. Jinak holá šeď.

Uděluji 20%