Iron Man 2

iron-man-2Iron Man 2 je třetím filmem, který měl v roce 2010 připravit publikum lačnící po komiksových zpracováních na Avengers. Sebestředný miliardář Tony Stark se jako jediný ještě před Avengers samotnými dočkal dvou sólo filmů a rovnou z praku nutno vypálit, že pravděpodobně díky shodnému režisérskému postu, obsazenému Jonem Favreauem jsou si oba filmy podobné jako vejce vejci.

Příběh se samozřejmě posunul dál, Tony Stark coby Iron Man dostal do vínku mnoho dalších ostrých vtípků, zdravotních problémů, které mu jeho oblek způsobuje a také nového padoucha v podání Mickeyho Rourka, který mu byl rozhodně důstojným a zajímavým nepřítelem. Ve velkolepém finále taktéž proběhla jistá změna a sice Iron Man už nebojuje podruhé s jediným obludně velikým a obludně silným nepřítelem, nýbrž s celou armádou mechanických protivníků o jeho velikosti. Rozhodně příjemná změna, která umožnila závěrečnou bitvu učinit mnohem akčnější a soubojů-plnější.

Hudební, grafické a vůbec i veškeré ostatní zpracování se drží stejných principů, jako předchozí díl, což rozhodně není na škodu, opět se zde tento koncept osvědčil. Jasně, už zde není takový wow-efekt, jako když se Iron Man učil se svým brněním poprvé létat v minulém filmu, ale i přesto zde tvůrci dokázali přidat dostatek novinek, aby kvalitu udrželi. Také nelze nezmínit jistou infiltraci týmu S.H.I.E.L.D., který začíná vystrkovat růžky a diváka připravuje na velkolepé dílo, které má teprve přijít. Dost ale předbíhání, v tomto filmu se prozatím setkáme pouze s Černou vdovou (Black Widow), vedoucí postavou celého Shieldu Nickem Furym a samozřejmě také oblíbeným agentem Coulsonem, který se měl dočkat dokonce i vlastního seriálu. Marvel nám tak postupně stále více a více odhaluje své plány, které se svým universem plným potenciálu má. Jen tak dál!