Hvězdy nám nepřály

hvezdy-nam-nepralyNa řadu pod můj subjektivní drobnohled se dostal další ze snímků v žánrech, které mi nejsou příliš blízké. Z toho důvodu vlastně téměř nikdy nevím, jak film hodnotit, protože příliš dobře neznám současnou laťku kvality, minulost žánru a další detaily, na kterých výsledné hodnocení může záviset. Naštěstí nejsem vázán zbytečnostmi typu objektivita, takže jdeme s chutí na to.

Pod českým názvem Hvězdy nám nepřály se skrývá romantické drama o dívce nemocné rakovinou, která ve svém životě kvůli fyzické indispozici příliš té lásky (nepočítaje vlastní rodinu) neprožila. Vše se má změnit, když potká svou spřízněnou duši na sezení skupiny podobně indisponovaných lidí. Spolu si užívají života plnými doušky a snaží se vzájemně podporovat v boji proti svým zhoubným chorobám. Jestli je svými společnými silami porazí nebo ne vám však už nepovím – raději doporučím zhlédnutí filmu.

Nečekejte žádné úžasné zápletky, ani promyšlené zvraty, ale připravte se na pořádnou dávku empatie a uvědomění si, jak moc je cenné vlastní zdraví. Alespoň na mne film zapůsobil přesně v tomto směru. Možná to chtělo ještě alespoň kapku navíc nějakého toho napětí, nebo nečekaného zvratu, ale i v téhle podobě se jedná o opravdu intenzivní příběh jedné velké lásky, která v životě prožívá vše, co ji připravil. A to včetně těch nejhorších klacků hozených pod nohy, které si lze představit. Jak ale takový film hodnotit? Upřímně – scénáristicky to nebylo žádné veledílo a nebýt životních katastrof hlavních postav, vlastně by to byla pořádná nuda. Ale můžete se vůbec na film, který vás donutí zamyslet se nad životem, nasypat opravdovou kritiku? Sám nevím a tak rozpačitě hodnotím s velkým přihlédnutím na to, jak na mne film zapůsobil, a také s velkou opatrností vůči životním pohromám, které člověka mohou potkat. A abych nezapomněl, Shailene Woodley byla prostě skvělá.